“Poslovna ideja predstavlja zgolj 1 % uspeha, funkcionalen prototip 10 %, končni izdelek za trg 50 %, ostalo pa sta prodaja in marketing.”

Se ti je porodila odlična poslovna ideja? Super! A zgolj imeti poslovno idejo ni dovolj. Je le trenutek zadovoljstva, moment navdušenja in močan val vznemirjenja, ki ti naredi dan malo bolj pester. Morda s svojo poslovno idejo še navdahneš pogovor s prijatelji, morda celo dobiš odobravanje in nekaj pohval, ki te prijetno pobožajo, in … V večini primerov je to vse. Vse preveč idej, tudi odličnih, se utopi ob kozarcu piva med večerno debato s prijatelji.

Poskrbi, da ne bo tvoja poslovna ideja le še ena izmed njih.


Je tvoja poslovna ideja odlična, vendar nimaš okolja enakomislečih, kjer bi te razumeli in ti pomagali? Vabljen na Katapult … Več >>


Torej imaš poslovno idejo, kako bi razvijal in delal tisto, kar te res močno veseli? Bi ob tem rad ustvariti uspešno podjetje? Ne skrbi, ni tako težko, kot je sprva videti. Pa tudi ne tako preprosto, kot morda misliš – a o tem kasneje.

Le majhen je odstotek ljudi, ki imajo posebno strast v srcu, voljo v očeh in malo norosti. To so tisti, ki na koncu spreminjajo svet. Ti ljudje imajo specifične osebnostne lastnosti, po katerih se razlikujejo od drugih.  Si eden izmed njih?

Ne bodi sramežljiv, stopi naprej in se pokaži s svojo idejo.

Da razviješ podjetniško miselnost, ki jo boš na tej poti potreboval, ti bodo pomagala spodnja vprašanja. Naj te vodijo od strasti do uspeha.


  1. Kako zaživi poslovna ideja: SPOZNAJ SEBE

Če ti glavno motivacijo za ustvarjanje predstavlja zaslužek, se raje niti ne lotevaj projekta. Ob prvi večji preizkušnji boš obupal. Moraš najti stvar, ki te bo zjutraj vrgla iz postelje, ker boš poln zanosa komaj čakal, da greš ustvarjat. Najboljši način je, da se ti poslovna ideja porodi iz tvojega hobija. Če najdeš tisto, kar res rad delaš, motivacija ne bo več vprašanje. Prišli bodo tudi težki dnevi, teka obdobja – temu se ne boš mogel izogniti. Če ne obožuješ svojega dela, boš hitro obupal. Če pa ga obožuješ in bi to ustvarjal ne glede na rezultate, te bo pa ljubezen do ustvarjanja vodila dalje.

Zato si najprej odgovori na preprosta a ključna vprašanja:

  • V čem si res, ampak res dober? (tvoji talenti)
  • Ali to rad počneš? (ob tem kar pozabiš na čas)

Najdi svojo strast, ki te bo vodila do uspeha. Prav to je temelj vseh zgodb, ki štrlijo iz povprečja. To so presežki, ki jih opazi ves svet. Če je tvoja poslovna ideja znotraj tega območja, ki ti prebudi strast ob misli na njo, potem je smiselno nadaljevati. V kolikor ni, se ne boj opustiti trenutne ideje. Prišla bo nova. Vedno pride nova.


2. Kako zaživi poslovna ideja: PRESODI IDEJO

V mislih je vsaka ideja lahko revolucionarna (če je naša lastna, pa sploh). Včasih je težko objektivno oceniti ali je neka ideja zares dobra.

Zato se vprašaj:

  • Kateri problem s tem rešuješ strankam? Ni dovolj, da stranko zgolj osrečiš, temveč ji moraš prav zares rešiti neki problem (mimogrede – zato farmacija tako cveti).
  • Ali so ljudje za to pripravljeni plačati? Včasih je še tako dobra ideja smiselna le za dobrodelnost, saj ljudje zanjo niso pripravljeni plačati.
  • Kdo to potrebuje? Določi svojo ciljno publiko. Odgovor “moj produkt/storitev je za vse” je preslab. Bolje se je ozko specializirati in nagovarjati točno določen segment ljudi. Od tega bo potem odvisna tvoja prodajna strategija, način komunikacije …
  • Kaj stranke od tebe v resnici kupijo? Ne kupujemo produkta, temveč kupimo tisto, kar z njim dobimo.

Ne boj se opustiti ideje, če odgovori kažejo v to smer. Našel boš novo. Idej je mnogo – izziv je najti pravo v pravem trenutku. In ko jo najdeš, jo zagrabi!


3. Kako zaživi poslovna ideja: ANALIZA TRGA

Ali obstaja trg za tvojo idejo? Kolikšen je (povedano preprosto: koliko denarja se obrača v tej tvoji branži)? S tem si razjasniš, do kakšnih velikosti sploh lahko posegaš.

Naštej 10 svojih konkurentov. Če misliš, da jih nimaš, še nisi dobro preučil trga.

Kaj je tista ena posebnost, ki te loči od vseh podobnih storitev ali produktov na trgu? To najdi. Brez tega se boš izgubil v poplavi ponudbe. Mi temu včasih rečemo tudi “silver bullet”. Torej nekaj, kar je na tebi ali tvojem produktu/storitvi tako edinstvenega, da nima nihče drug in česar ne morejo kar tako enostavno prekopirati.

IZZIV ZATE: Najprej prodaj, potem inoviraj. Testiraj idejo. Če je še nisi, nima smisla nadaljevati. Zato kar pogumno pojdi ven in – prodaj. Če še nimaš izdelka, prodaj idejo. Vse preveč je zgodb mladih startupov, ki na vprašanje, kaj je največja napaka, ki ste jo storili v začetku delovanja, odgovorijo: “Izgubili smo več let zato, ker smo želeli najprej do popolnosti razviti produkt in šele potem šli na trg. Trg pa nam je pokazal, da tega v resnici niti ne želi. Morda želi nekaj drugega ali vsaj nekoliko drugačnega. Če bi se še enkrat lotili posla, bi šli najprej na trg preverit idejo in na pogladi tega kasneje do konca razvijali produkt.”


4. Kako zaživi poslovna ideja: PREDSTAVI SVOJO IDEJO SVETU

Kaj je tvoj glavni zakaj? To ni denar, to ni uspeh, in to niso niti nazivi – to je tisti močan notranji vzgib, ko ti preplavi celo telo, ko pomisliš, kako je zaradi tega tvojega doprinosa svet lahko boljši. To je tisto, v čemer boš v najtežjih trenutkih našel smisel, da nadaljuješ.

Kaj je tvoja zgodba? Zgodba prodaja. Če v njej ni čustev, tudi ne bo goriva za uspeh.

Katere so glavne vrednote, ki predstavljajo temelj tvojega produkta / storitve, podjetja in kasneje vtisa, ki ga boš pustil v svetu?

ELEVATOR PITCH: Čas za tvoji dve minuti. Če svoje ideje ne znaš predstaviti v dveh minutah, nimaš jasno začrtanega cilja. Torej – dve minuti. Kar začni, odštevanje se je že začelo … Izpili to predstavitev, saj jo boš potreboval tako pri poslovnih partnerjih kot pri investitorjih, potreboval ga boš tudi pri strankah in nenazadnje doma, ko moraš najbližjim povedati, da se lotevaš neke nestabilne, a zanimive poti.

Še nekaj: Ne čakaj. Če imaš dobro idejo, poskrbi, da jo opazi čimveč partnerjev in strank z vsega sveta. Odličen izdelek in pravi čas sta ključnega pomena. Začni takoj. Nikoli ne boš dovolj pripravljen, pa vendar vedno si.


5. Kako zaživi poslovna ideja: ZGRADI EKIPO

Brez pomoči soigralcev še Messi ne more premagati niti amaterskega nogometnega moštva. Tako tudi v podjetništvu na dolgi rok dobrih rezultatov ne boš mogel ustvarjati sam.

Zato razmisli:

  • V čem si dober? Tega se drži, to opravljaj. Ne glede na velikost podjetja, nikoli ne pozabi, kaj je tvoj ključen doprinos – kaj je torej tisto, ker te nihče drug ne more nadomestiti.
  • Na katerih področjih si šibek? Tu boš potreboval pomoč, zato najdi ljudi, ki so močni prav na teh področjih. Nihče ne zmore obvladati vseh področij. Zato raje kot da se učiš področij, ki so ti tuja, najdi ljudi, ki to obvladajo.
  • Boš zaposloval ali imel zunanje izvajalce? Morda partnerje v podjetju? Brez ekipe ne bo šlo. Vendar imeti ekipo ne pomeni nujno, da moraš zaposlovati.

Ključ dobrega vodenja: Pomagaj svojim ljudem izboljšati tisto, v čemer so dobri, da bodo postali odlični. Ne uči jih področij, ki so šibki, saj bodo lahko dosegli le povprečen nivo. TI si pa želiš skupino izjemnih. Zato jih spodbujaj, da se še bolj razvijejo na področjih, kjer lahko blestijo.


6. Kako zaživi poslovna ideja: FINANČNI NAČRT

Sedaj se osredotoči na finančni načrt, ki je lahko zapisan na enem listu ali v obsežnem dokumentu, ki zajema vse najmanjše podrobnosti. Predlagamo list papirja. Za začetek definiraj le nekaj ključnih številk:

  • cena izdelka/storitve,
  • stroški izdelave in dodana vrednost,
  • celotni obseg trga in predviden obseg prodaje,
  • prihodki od prodaje (zmnoži točki a in c),
  • fiksni in variabilni stroški,
  • prag rentabilnosti (kdaj začnemo ustvarjati dobiček),
  • potreben finančni in časovni vložek.

Poskrbi, da imaš čim nižje fiksne stroške, saj prav ti ponavadi pokopljejo podjetja. Katere fiksne stroške lahko spremeniš v variabilne (naprimer: namesto da plačuješ tržnika za polni delovni čas zaposlitve, se dogovorita za plačilo na učinek)?

Še nekaj: Najnižja cena ni najboljša cena. Ne gradi podjetja na nizki (najnižji) ceni izdelkov in storitev. Redko kdo uspe s tem, Slovenija pa ni prava dežela za proizvajanje nizkocenovnih izdelkov.

Če potrebuješ podporo za razvoj izdelka, ti lahko pomagamo z dewesoftovimi stroji, merilno opremo, znanjem in prostori. Naši prvi izdelki so šli na trg premalo stestirani, tako da niti nismo točno vedeli, kaj dajemo v svet. V dvajsetih letih delovanja smo do sedaj nakupili mnogo testnih naprav, ki jih sedaj ponujamo tudi mladim podjetjem, da lahko svoj produkt kvalitetno stestirajo. S tem si lahko prihraniš marsikakšno neprespano noč – verjemi, preverjeno.  Seznam strojev in merilnih instrumentov na tej povezavi >>

Poslovna ideja

Spremljaj MOZAIK PODJETNOSTI, kjer te korak za korakom vodimo od poslovne ideje do uspešnega podjetja. Brez balasta. Konkretno. Iz prakse. 

MOZAIK PODJETNOSTI >>

VIRTUALNO PRIJATELJI

Zaupaj nam svoj email naslov, da te enkrat ali dvakrat v mesecu malo pozdravimo in te obvestimo o dogajanju na Katapultu (dogodki, novosti, uporabna znanja, včasih tudi kaj zabavnega in dobrodelnega …).

KLIKNI TUKAJ ZA PRIJAVO

Aktivnosti Katapulta v okviru operacije »SIO-Katapult-2020-22« sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast. www.eu-skladi.si

Več informacij na sio@katapult.si.