NINU pametni parfum – En parfum, 100 različnih vonjav

Študenta Marko Matijevič in Simon Mohorovič sta za namene seminarske naloge obiskala Petra Florijančiča, slovenskega inovatorja. Ko jima je doma na Bledu razlagal svoja doživetja ob kreiranju stotine inovacij, je omenil tudi inovacijo prve parfumske steklenice, katere patent je prodal takratnemu egiptovskemu kralju. Ker niti niso znali proizvajati tistih pumpic za špricanje parfuma, je naredil še vse stroje in orodja za izdelavo le-teh.

Leta 1949 je tako Slovenec naredil največjo revolucijo v tej branži, ki vse do danes ni imela nobene nove prebojne inovacije. A ne bi bilo prav fascinantno, da bi po 70 letih spet storili naslednji večji preboj prav Slovenci? Ta misel je bila Marku in Simonu neskončno inspirativna.

Ampak kakšno inovacijo bi lahko ustvarila v parfumih? Prva ideja je bila: »Kaj če bi namesto klasičnega pritiska na pumpico naredila enostaven on touch gumb, kot na telefonih?« No, nič ni bilo iz tega.

Z zanimanjem sta vedno bolj razumela to industrijo. Pogovarjala sta se s proizvajalci in uporabniki, primerjala parfume z vsega sveta, spoznavala  ustvarjanja vonjav in načine izdelave … A ste vedeli, da lahko samo z eno kapljico neke sestavine popolnoma spremeniš vonj parfuma? Prav ob tem se jima je porodila ideja: »Kaj če bi naredila personaliziran vonj parfuma? A bi se dalo ustvariti tehnologijo, ki bi po željah uporabnika vsak dan sproti zmešala unikaten vonj?«

Naredila sta steklenico parfuma NINU, ki ima kar 100 različnih dišav v enem. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko sam sestaviš svojo kombinacijo dišave, lahko vsak dan drugačno.

Skoraj deset let po obisku Petra Florijančiča sta na sejmu v Monaku prvič predstavila svoj prototip največjim imenom te industrije. Domov sta se vračala vzhičena zaradi izjemnih odzivov, ki sta jih prejemala. Čestitke. Pohvale. Navdušenje. Občudovanje s strani vodstva Diorja … Njun izdelek jim je bil tako nenavaden, kot bi na sejem avtomobilov, kjer imaš vso paleto modernih avtomobilov na štirih kolesih, prišel nekdo, ki ima leteči avto.

Ja, sva na pravi poti! sta takrat dobila potrditev.

V treh letih razvoja: »Spoznali smo sto ni en in še več načinov, kako stvar ne deluje, preden smo ugotovili, kako deluje. Sodelovali smo s fakultetami za strojništvo, elektrotehniko … kjer vsak obvlada neko področje, težko pa je bilo ta posamezna znanja smiselno sestaviti v celoto, da produkt brezhibno deluje.«

Prejeli so tudi prestižno nagrado The most inovative perfume product od 2021, kar dokazuje, da je to najnaprednejše in povsem unikatno doživetje vonjav.

Kaj bi lahko svetovala podjetnim posameznikom, ki še razmišljajo o svoji inovativni ideji? »Težko povem kaj novega, kar še ni bilo napisanega. Zagotovo pa moraš biti vztrajen. Ne boj se poskusiti in malo tvegati. Poleg tega se ne boj spreminjati svoje prvotne ideje. Midva sva se z vsakim sejmom, z vsakim sestankom, ogromno naučila in s tem tudi spreminjala poslovni model in produkt.«

Našega inovatorja Petra Florijančiča ni več med nami, a zagotovo bi bil ponosen, da je za njim naslednja velika inovacija v parfumski industriji prišla prav tako iz Slovenije.

Še dve zanimivi zgodbi Petra Florijančiča, ki sta si ju zapomnila do danes:

Peter je veliko pomagal kraju in občini. Neko obdobje je bila na Bledu voda v jezeru tako onesnažena, da so odsvetovali kopanje. Občina zaposlila dva redarja, ki sta hodila okoli jezera in opozarjala na to. »Kakšen nesmisel,« je rekel Peter, »dva zjutraj, dva popoldan, štiri plače na mesec, nepotrebna izguba denarja.« In kaj je predlagal? »Napisal sem jim, naj raje vržejo v vodo dva krokodila in se noben več ne bo kopal.« Resno? Prav resno.

Druga zgodba je iz Nemčije. Patentiral je okvirčke za diapozitive in jih prodal nemškemu podjetju. Dogovorjeni so bili, da vsak mesec dobiva določen procent od prodaje. Nekaj mesecev je tako potrpežljivo gledal tisto majhno številko na čeku, potem pa … Šel je direktno do glavnega direktorja podjetja v Nemčiji, a ga tajnica ni spustila naprej brez predhodne najave. »Povejte mu, da je tu nor inovator, ki ne bo šel od tu, dokler ga ne sprejme.« Ni imel izbire. Spustil ga je notri. »Tole mesečno kapljanje drobiža mi ni … Zmenimo se za enkratno cifro, pa ste me frej.« »Dobro, v redu, povejte, koliko želite,« je rekel direktor. Peter je samozavestno napisal za tisti čas izjemno visoko številko: 100.000 mark. Direktor ga je samo molče pogledal, vstal in šel iz pisarne. Peter ni vedel ali ga je užalil ali je napisal preveč ali premalo ali bo gospod sploh prišel nazaj ali … Nakar se le vrne, s čekom v rokah. »Izvolite, tukaj imate 100.000 mark.« Peter je pogledal zdaj njega, zdaj ček, presenečen, da je tako hitro sprejel ponudbo. A radovednost mu ni dala miru, zato je vprašal: »V redu, kakor sem rekel, toliko sem rekel.  Me pa zanima, kaj bi rekli, če bi napisal 200.000 mark?« »Tudi to bi vam dal.« »Kaj pa 500.000 mark?« »Tudi to bi vam dal.« »Ja kaj pa če bi rekel en milijon?« »No, potem bi se pa morda že malo pogajala.« A domov je odšel z zgolj 100.000 markami v žepu in eno dobro šolo.

..

Vsebine se pripravljajo v okviru operacije SIO-KATAPULT 2020-22.

Aktivnosti Katapulta d.o.o. v okviru operacije “SIO-KATAPULT-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru »Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020«, prednostne osi: »3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«. www.eu-skladi.si