Verjetno ste že slišali ali prebrali misel: Ko se otrok uči hoditi in 50-krat pade, nikoli ne pomisli: “Morda pa to ni zame, ne znam …”

Splet je prepreden s spodbudnimi citati o tem, kako se je po padcu in neuspehu potrebno pobrati in nadaljevati pot. Tudi vsakdo pri sebi pokima na besede: “Vsakdo je že kdaj padel in doživel neuspeh. Pomembno je, da vstaneš in greš dalje.”

Vse to drži. Vse to vemo. A vseeno je težko to zares živeti takrat, ko smo ravno doživeli večji neuspeh, ko smo ravno dobili pomemben “ne”, ko so se nam ravno ugasnile sanje …

Ko ti bo težko, si zato preberi te resnične poslovne zgodbe:


Apple

Vsakdo izmed vas pozna Applove produkte. Včasih se nam celo zdi, da je Steve Jobs s svojim ljudmi znal iz vsakega produkta narediti “zlato jamo”. Oziroma kakor bi rekli nekateri – da se je pozlatilo vse, česar se je lotil. A temu ni tako. George Deriso, sedaj profesor podjetništva na univerzi v Koloradu, je bil 20 let zaposlen v Applu. Iz prve roke nam je podal nekaj primerov produktov, ki so jih že lansirali na trg in z njimi doživeli neuspehe, ki so dodobra zamajali temelje podjetja.

Le nekaj teh produktov lahko vidite na slikah:

padci in neuspehi podjetniški pospeševalnik

Richard Branson (Virgin) je v svoji knjigi zapisal, da mu je od približno 600 ustanovljenih podjetij jih kar 200 propadlo. Še danes, ko je tako izkušen.


Statistika 10:1

Marsikateri podjetnik pove, da mu le ena izmed desetih realiziranih idej (torej ne tistih, ki so zgolj v glavah) zares uspe. Seveda ima marsikdo to razmerje bistveno boljše, a kljub temu ni nikogar, ki ne bi tekom celotne kariere doživljal neuspehov. Na založbi 5KA imajo celo v poslovnem načrtu narejen izračun po statistiki – izmed deset izdanih knjig bo le ena prodajna uspešnica.


Neuspehom se ne moremo povsem izogniti

Ne glede na to, kako smo izobraženi, pametni, kako natančno naredimo analizo trga, kako preudarno izbiramo ekipo … se ne bomo mogli povsem izogniti padcem, neuspehom in zavrnitvam. Seveda nikomur niso ljube. Vsakdo raje uživa v uspehu in lepih dosežkih. Je pa pomembno vedeti, da vsi, prav vsi v podjetniškem svetu doživljajo padce in neuspehe. Nekateri o njih spregovorijo, drugi molčijo, a izkusijo in izkušajo jih vsi.

Zato se je bolj kot v to, kako se povsem izogniti neuspehom, smiselno osredotočati na pristope, kako si v takih trenutkih pomagati.

Bistvena je prava miselna naravnanost. Naša odločitev je ali bomo ob neuspehi usmerjali svoj pogled na “zakaj se mi je to zgodilo” ali v “kaj bi bile rešitve”. Skupna lastnost večini uspešnih ljudi je prav v tej miselni naravnanosti:

  • Osredotočanje na iskanje rešitev. Če še ne poznamo rešitev, si postavljajmo vprašanja, ki nas vodijo do njih. Načrtno usmerjajmo svoje misli v to, da bomo hitreje našli rešitve.
  • Iskanje dobrega v situacijah in ljudeh. To ne pomeni zanikanja težav in napak – le-te ozavestimo, si jih razložimo, potem pa energijo in misli usmerimo v dobro in v iskanje rešitev.
  • Najti smisel v neuspehu – ponavadi ga najdemo tako, da razumemo, kaj nas je to naučilo, kako pokazalo drugačno pot … S tem osmislimo neuspeh, da nas manj boli.
  • Čustvena nenavezanost na rezultat – naučimo se ustvarjati in realizirati ideje, dati vse od sebe, da jo čimbolje izpeljemo, potem pa iz čustvene razdalje opazovati, kaj se zgodi. Če ne uspe, si lahko tako hladno rečemo: “Ok, ta ni uspela. Poskusimo drugo.” Torej se čustveno ne navežemo na rezultat, ki bi nas  primeru uspeha odnesel v višave, v primeru neuspeha pa pretirano pahnil na tla. Ustvarjanje sprejmemo kot – ustvarjanje. Pri čemer sta uspeh in neuspeh vedno v igri.
  • Razumimo, da je bil neuspešen projekt, morda ideja. To ne pomeni, da mi osebno nismo dobri, nismo uspešni. Ločimo projekte in ustvarjanja od lastne osebnosti.

Da to osvojimo, je stvar treninga in zavestnega opazovanja samega sebe in s tem svojih misli.

padci in neuspehi podjetniški pospeševalnik

Poglejte si še e-knjižico “Ko ti vse narobe gre …”, kjer boste dobili malo tolažbe in inspiracije za naprej. Klikni na to povezavo >>

VIRTUALNO PRIJATELJI

Zaupaj nam svoj email naslov, da te enkrat ali dvakrat v mesecu malo pozdravimo in te obvestimo o dogajanju na Katapultu (dogodki, novosti, uporabna znanja, včasih tudi kaj zabavnega in dobrodelnega …).

KLIKNI TUKAJ ZA PRIJAVO

Aktivnosti Katapulta v okviru operacije »SIO-Katapult-2020-22« sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast. www.eu-skladi.si

Več informacij na sio@katapult.si.