Naš vizionar, naša opora v trenutkih, ko obupujemo, in naš mentor, ki nam podaja neprecenljive napotke in usmeritve na podjetniški poti. Je večinski lastnik DEWESofta in lastnik Katapulta.

Kako je začel podjetniško pot?

Ko je vodji podjetja, kjer je delal kot študent strojništva, predstavil idejo o preprosti programski opremi za meritve, jo je komentiral: ‘Jure, a misliš, da se lahko primerjaš z najboljšimi na svetu v merilni industriji in da boš kar svetovno uspel?’ Odgovoril je: ‘Ne vem. Ampak poskusim pa lahko, a ne?’

Vrtal je naprej: ‘Pa veš, da imajo ta velika podjetja na stotine programerjev, ki delajo na podobni programski opremi, ti pa si sam? Razlika se bo samo še povečevala …’ Ni se hotel prepirati, saj je vse zelo dobro vedel tudi sam. Vedel je, kje so ključne razlike, ki bodo njegov izdelek naredile drugačnega. Tako se je njegova kariera v tem podjetju zaključila, začela pa se je samostojna, negotova pot. Vse ali nič.

Z Andrejem Orožnom in dvema avstrijskima partnerjema (ta sta pozneje iz lastništva izstopila) so leta 2000 ustanovili podjetje DEWESoft. »Začeli smo brez denarja in z zelo majhno bazo strank. Luštno je bilo. Delali smo kot nori dneve in noči. Slepo smo verjeli, da nam bo uspelo. Takrat sploh ni bilo vprašanje, ali delamo tudi v soboto in nedeljo. Veseli smo bili vsakega naročila, vsakega koraka.  Že leta 2003 smo prodali prvo licenco v ameriško agencijo za raziskave vesolja NASA za analizo podatkov vesoljskega čolniča Space Shuttle.«

A si je v začetku sploh predstavljal, da bodo dosegli take uspehe? »Me sprašuješ, če smo imeli to v poslovnem načrtu? Ha, ha, ha …« se samo nasmeje.

Danes prodajajo v 50 državah. Njihovi kupci so zveneča imena, kot so Nasa, Evropska vesoljska agencija ESA, General Motors, Boeing, Airbus, Porsche, BMW, Audi, indijski vesoljski program, John Deere, Volvo … Imajo preko 250 zaposlenih, dodana vrednost na zaposlenega pa je 3,6-krat več od slovenskega povprečja. Lani so ustvarili 26,8 milijona evrov prihodkov in 7,9 milijona evrov čistega dobička.

Kaj je zanj pravi uspeh?

»Neverjetno je, kar smo uspeli narediti s tako majhno ekipo. Najtrši orehi so najslajši in z nasmehom na obrazu se spominjaš velikih zmag v tekmi s konkurenco. Vendar zame je največji uspeh hoditi po svoji poti, ki te veseli, in deliti te trenutke z ljudmi, katerim zaupaš svoje najgloblje občutke. Največji uspeh je poznati samega sebe in biti srečen. Za to ne potrebuješ hitrih avtov, velikih jaht in vil. No, ja, letalo bi bilo kul. 🙂 «

DEWESoft je prejemnih mnogih nagrad, a o njih niti ne govori. Zakaj se ne pohvalijo z njimi vsaj na spletni strani? Jure ob tem le skomigne z rameni: »Ne ustvarjam zato, da bi si želel nagrad. Sicer čedalje bolj spoznavam, da je za vsako uspešno zgodbo o uspehu še bolj izjemna zgodba o poteh, po katerih hodijo podjetja in ključni posamezniki v njih. Zame osebno pa nagrade niso tako pomembne.«

Kaj pa se mu zdi pomembno? »Odnosi.«

Zakaj Katapult?

Katapult je bil ustvarjen z namenom dajanja. V zasavskih dolinah je v preteklosti vladala apatija ob vseh tovarnah, ki so zaprla svoja vrata, zato so predvsem želeli dokazati, da ni vse črno. »Moje mnenje je, da smo v tem uspeli. Prav noro je, kako dobro živi v bistvu zelo preprosta ideja o deljenju. Dajemo, sprejemamo, živimo in delamo – skupaj.«

 . 

Česar morda niste vedeli o Juretu:

  • Rad obnavlja staro. Dediščina mu je pomembna, zato vidi velik smisel v ohranjanju stavb z dušo, ki v sebi nosijo mnogo zgodb in zgodovine.
  • Njegov prvi podjetniški podvig je bil izdelava volanov in pedalov za računalniške igrice. Z Boštjanom Petkom sta s smetišč pobrala volane in pedale Yugotov. Volan sta na vrhnji strani odrezala in uredila, vse skupaj pa povezala z igralno konzolo. Vse to sta naredila najprej le za lastne potrebe, nato za prijatelje, kasneje pa tega kar precej prodala. Zakaj sta nehala? “Na smetiščih je zmanjkalo Yugotovih volanov.”
  • Rad ferata. Njegova najljubša ferata je Via Italiana na Mangart.