logo katapult

Vid Selič

Zase pravi, da je ”doer”, nato generalist, pa tudi inženir, reševalec problemov in iskalec povezav. V življenju je dal skozi kar nekaj navidezno naključnih, a zanimivih poklicev; od servisiranja mobilnih telefonov do različnih oblik prodaje, marketinga, copywritinga in celo upravljanja investicij.

Na koncu se je našel v mnogo bolj tehničnih vodah. Leta 2016 je soustanovil Spacelink, prvi slovenski vesoljski program in inštitut za razvoj pogonskih tehnologij – raket.

S Spacelinkom je tudi prvič slišal za Katapult, v katerega so bili aktivno vključeni. Nato ga je pot vodila naprej na Dewesoft, kjer skupno zgodbo pišejo še danes.

Na Fakulteto za Strojništvo v Ljubljani se je vpisal primarno zaradi navdušenja nad motorjem z notranjim izgorevanjem in željo po spoznavanju delovanje le-tega. Ker mu je na izbranem manjkalo poglobljenega znanja o tem, se je odločil za nakup starega SAAB-A (vrhunski primer build-to-last inženiringa) in začel z obnovo – krivulja učenja je bila neprimerno bolj strma kot pri kateremkoli učnem procesu na faksu. Že pred 100 leti so se znanstveniki ukvarjali s podobnim fenomenom, kasneje pa je ameriški filozof John Dewey to tudi poimenoval: Learning by doing.

»Osebno mislim, da našemu izobraževalnemu okolju manjka tovrstnih hands-on momentov. Razhod med teorijo in prakso je enostavno prevelik, trg in poslovno okolje pa nista milostna do teoretikov. Svet se spreminja agilno, mnogo hitreje, kot je to sposoben slediti akademski svet s svojimi procesi.«

Področja mentoriranja

Vid na Dewesoftu deluje kot Product Manager za SW & HW rešitve na področju meritev hrupa in vibracij. Njegovo delo zahteva suvereno obvladovanje vseh faz v življenskem ciklu izdelka. Poenostavljeno – zadolžen je za produktno strategijo in deluje kot povezovalni člen med trgom in razvojno ekipo.

Kot mentor na Katapultu primarno pokriva vse dejavnosti v razvoju izdelka: ideja in koncept, analiza trga, poslovni načrt, prototip, crowdfunding oz. testna uporabniška skupina, dizajn in proizvodnja, marketing in distribucija.

Kaj zanj največji uspeh

»Uf, tole je kar zahtevno vprašanje, verjamem, da obstaja kar nekaj stvari, ki si jih človek lahko šteje v osebni uspeh. Izredno pomembno je ločevanje med pomembnimi in nepomembnimi stvarmi v življenju (visokostorilen posameznik namreč nikoli ne pride na ”zeleno vejo”, mogoče je le učinkovito prioritizirati ključne življenjske naloge pred trivialnimi problemi), pa tudi ločevanje med dejavniki znotraj in zunaj našega vpliva. Velik uspeh je tudi sprejemanje in ”ownanje” odgovornosti, pa osebna samorealizacija, učinkovitost in konstantni napredek.«

Uspeh je zanj tudi bližina družine, nesebična ljubezen in medčloveška solidarnost. Torej življenje v nekakšnem ravnovesju. Uspeh je zanj tudi zavedanje, da osebna sreča ni samostoječ pojem, ampak vedno pride kot posledica nečesa drugega.

V kontekstu kariere pa je zanj največji uspeh, da danes skupaj z ekipo doprinaša k razvoju tehnologij, ki premikajo človeštvo naprej. »Ko se vsake toliko ustavim in razmislim, da je naša oprema uporabljana vsepovsod v industriji, od vodilnih avtomobilskih proizvajalcev do vseh vesoljskih agencij po svetu, mi to res nariše nasmeh na obraz. Ko enkrat v živo od blizu vidiš satelit v vsej svoji veličini, potem si nekako ”hooked” do konca življenja.«

Zakaj Katapult

»Ker je edinstveno podporno okolje za podjetja s Hardwarskim produktom.« Kratko in jedrnato.

Pred leti s Spacelinkon niso imeli ravno lahke poti v slovenskem okolju. »Ko med iskanjem partnerjev in fundinga omeniš, da razvijaš raketo, te večina ljudi jemlje s precejšnjo rezervo – v Katapultu je bilo drugače, imeli so posluh za nas.«

Vid opaža, da sta podjetništvo in hoja izven ustaljenih poti zadnja leta v Sloveniji sicer v porastu, vendar se ta trend mogoče nekoliko počasneje riše na področju startupov s fizičnim produktom. »Dejstvo je, da je hardverski razvoj težak, vendar ni nemogoč, še posebej če se ga podjetja lotijo prek podpornega okolja kot je Katapult, ki nudi podjetjem pomoč v vseh korakih od ideje do razvoja prototipa, prihoda produkta na trg, industrializacije proizvodnje, optimizacije proizvodnje in produkta.«

Kakšen splošen nasvet startupom?

»Ključno je dobro poznavanje trga in konkurence. Podjetja pogosto ne vedo, kaj je največja bolečina njihovih uporabnikov, ne znajo nasloviti pravih funkcionalnosti produkta za reševanje teh problemov, predolgo razvijajo produkt in se prepozno lotijo pridobivanja povratnih informacij s trga.

Potrebno je čim bolj vitko definiranje MVP, čimhitrejša pot do prvega prototipa in do prvih strank, ki s povratnimi informacijami položijo osnovo za nadaljnje izboljšave izdelka. To je zlata vredno. Fokus najprej na uporabniku in nato na vse ostalo, kar sledi.

Zelo pomembno je tudi, da podjetje zelo dobro obvladuje vse stroške, od proizvodnje do logistike in da ima dobro pripravljeno shipping strategijo. Vse to je treba upoštevati tudi pri določanju lastne cene produkta. Eni najpogosteje spregledanih stroškov so stroški logistike. Dogaja se, da podjetja izpeljejo uspešno Kickstarter kampanjo, a ne uspejo, ker se jim ne izide računica s stroški pošiljanja. Pri vseh logističnih (pa tudi ostalih!) izzivih seveda lahko pomaga Katapult.«

Česar morda niste vedeli o Vidu:

  • Je strasten zagovornik Paretovega 80-20 načela.
  • V prostem času je ljubitelj popravljanja in obnavljanja starin, od pohištva do avtomobilov.
  • Je hi-fi navdušenec in velik zagovornik Stoicizma.
  • Redno spremlja in prebira Jordana Petersena, Lexa Friedmana, Davea Logana in Viktorja Frankla ...
  • Franklovo delo ''Man's search for meaning'' je nanj imelo močan vpliv.

Če razvijaš svoj produkt in imaš podjetnost v srcu?

Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).