Tone Stanovnik svetuje: Bodite tam, kamor hodijo sloni vodo pit

Na webinarju, ki smo ga v okviru operacije SIO-KATAPULT 2020-22 organizirali v petek, 27. marca, med 12. in 14., je tekla živahna debata na temo Kako prepričati potencialnega vlagatelja. Osrednji sogovornik je bil Tone Stanovnik, direktor Špice International, ki se je pred leti odločil, da med drugimi vloži v Chipolo, ki domuje prav pri nas v Katapultu.

Dogodek sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru »Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020«, prednostne osi: »3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«. www.eu-skladi.si

Stanovnik je najprej pojasnil, kako dostopati do vlagateljev v razmerah, kot jih živimo sedaj v obdobju karantene zaradi hitrega širjenja okužbe s koronavirusom. Bil je zelo konkreten. »Tudi vlagatelji so sedaj, tako kot večina od nas, na družbenih medijih, predvsem na LinkedInu. Spremljajte njihovo komunikacijo s svetom, ugotovite, kaj jih najbolj pesti in kako razmišljajo. Nato že lahko date kakšen všeček, kaj pokomentirate in tako na mehek način stopite v komunikacijo z njimi. Bodite prepričani, da gledajo zanimive komentarje in nanje odgovarjajo,« je opisal izkušeni podjetnik.

Pomembno je ujeti pravi trenutek
In nato je od mladega podjetnika odvisno, kako bo uspel vlagatelju slediti. »Z nekaj raziskovanja hitro ugotovite, kje se najpogosteje pojavlja, kje velikokrat nastopa katerih dogodkov in druženj se udeležuje. Zagotovite si vstop in nadaljujte komunikacijo s socialnega omrežja še v živo. Pomembno je ujeti pravi trenutek. Pomembno je ugotoviti, kam gredo in kdaj sloni vodo pit. Ugotovite, kje so ta mesta, kjer se pojavljajo in jim ponudite svojo pomoč, da jim na primer ne zdrsne. Tako lahko na zelo eleganten način vzpostavite odnos s potencialnim ali celo več potencialnimi vlagatelji,« je bil slikovit Tone Stanovnik. Po njegovem mnenju je vedno imeti dobro več žezel v ognju, saj ni nujno, da si samo z enim uspešen.

In kakšen nanj bo elevator pitch? »Pri pripravi na predstavitev moramo raziskati, kaj to podjetje počne in kaj tega podjetnika najbolj zanima. Ti vlagatelji so pogosto tudi vodje svojih podjetij in imajo lahko že več različnih vlaganj. In v pogovoru z njimi jim ponudite lastne rešitve problemov, za katere ste zasledili, da se ukvarjajo z njimi. Nagovoriti pa je potrebno tudi vlagateljev ego in potencialno rast, ki si jo on želi oziroma kako si želi v prihodnje pozicionirati svoja podjetja,« je pojasnil vsebino nagovora Stanovnik.

Kekčeva metoda, ki vedno vžge
Podjetnik je priporočil ob tem tudi »Kekčevo metodo« »V eni roki nosim sonce, v drugi roki zlati smeh, je pel Kekec. In z nasmehom na ustnicah boste zagotovo vsakega pridobili na svojo stran« je prepričan Stanovnik. “Ko se odpravljaš do vlagatelja, te je lahko tudi stran in imaš tremo. Z nasmehom se je lahko hitro znebiš,« priporoča priznani podjetnik, ki je med drugim tudi član SBC, njegovo podjetje pa tudi partner Dewesofta.

In kako naj mlad podjetnik, ki išče vlagatelja, ki mu bo hkrati tudi partner, najde pravega? Stanovnik svetuje, da si izbereš v tem primeru podjetnika/podjetje, ki s seboj prinaša tudi ideje in prodajne priložnosti. Gre torej za tako imenovani pametni denar.

Kaj pa poslovni načrt?
Poslovni načrt od mladega podjetnika Stanovnik vedno želi in ga tudi pričakuje. »Poslovni načrt je okvir in tudi sam sebi vedno rišem okvir, po katerem računam, da bom zgradil strategijo in taktiko. Mlajša generacija, ki stopa do mene, meni, da je poslovni načrt preživet in da se vse ne zgodi tako, kot si planiral. To je res. Vendar pa menim, da če nečesa ne načrtuješ, ne moreš tega, kar se je zgodilo, pozneje primerjati z načrtovanim in ne moreš reči, da se je zgodilo povsem drugače od načrtovanega, če pa načrta sploh nisi imel, kajne!?«

Ideja v glavi je samo dim
Za Stanovnika je načrtovanje torej obvezno in tudi »v Špica International, ko imamo interne projekte, morajo moji sodelavci, če si želijo izboriti vložek v projekt, imeti project charter na A4 strani ali dveh. Idejo tako postavijo na papir. Dokler je ta ideja samo v glavi, je, kot temu pravim, v plinastem agregatnem stanju. Na papirju je v tekočem agregatnem stanju, ko pa idejo uresničiš, je v trdnem agregatnem stanju. Ideje je treba zato iz glave spraviti na papir, s papirja pa v življenje, v prakso. Šele tedaj so to uporabne stvari, prej pa so to samo sanje.«