“Imam hudo poslovno idejo!” Kaj zdaj?
Ideja predstavlja zgolj 1 % uspeha,
funkcionalen prototip 10 %,
končni izdelek za trg 50 %,
ostalo pa sta prodaja in marketing.
Poglejte si video na desni: Podjetnike smo vprašali, kaj je prva stvar, kar bi odgovorili na: “Imamo hudo poslovno idejo!”
.
.
“Imam hudo poslovno idejo, ampak je ne povem, da mi je ne ukradejo!”
Poglej video desno …
.
.
PREVERI PATENTE / PATENTIRAJ
.
Kje preveriš, kateri patenti že obstajajo?
TESTIRAJ IDEJO
.
Ena najpogostejših napak v začetku podjetništva: (Pre)dolgo razvijajo produkt, preden ga poskušajo prodati.
V praksi je tako, da šele trg / stranke povedo, kaj točno si želijo. Zato je izjemno pomembno, da poskušamo našo idejo/produkt “prodati” še preden ga razvijemo. Tako s trga dobivamo odzive, ki nam pomagajo, v katero smer razvijati produkt. Torej testiraš na trgu, preden se sploh lotiš temeljitega razvoja.
Zato pravimo: Najprej prodaj, potem razvijaj.
Kdaj je pravi čas, da idejo predstaviš svetu?
Če imaš res vrhunsko idejo, si lahko prepričan, da vsaj tri ekipe na svetu razmišljajo v isto smer.
Ne čakaj. Če imaš dobro idejo, poskrbi, da jo opazi čimveč partnerjev in strank z vsega sveta. Prava ideja v pravem času je ključnega pomena.
.
IZ PRAKSE: Najpogostejše napake
“Ampak vseeno rabim produkt, da ga pokažem.”
.
V bistvu ne. Preden je izdelek narejen, lahko že narediš:
- prodajno brošuro (z imenom izdelka, “sexy” stavki, kratko in udarno ter marketinško predstavitvijo …)
- predstavitev (pitch)
- Canva (enostavna za grafično oblikovanje vseh materialov)
- Renderji – računalniško zgenerirana slika (program SketchUP)
- User Interface Mockups (programa: AdobeXD, Figma)
- …
Primer MOCKUPA na desni (na sliki je aplikacija, ki sploh še ne obstaja, a na telefonu ali računalniku se vidi, kot da je).
Spodaj primeri RENDERJEV (izdelek sploh še ni obstajal, a render je bil že narejen).
.

PREDSTAVI IDEJO SVETU
.
KOLIKO ČASA imam, da prepričam?
- Jumbo plakat: 1 s
- Youtube reklama: 5 s
- Email: 5 stavkov
- Ena na ena: 3 minute
- Promo video: 2-3 minute
- Brošura: nekaj vrstic besedila
- Pitch: 3 minute
.

NAJPREJ DOLOČI …
.
Sexy sentences. Primeri:
- Just do it
- Think different
- Delaj, kar te veseli, za ostalo poskrbimo mi.
- Dewesoft smo ljudje
Silver bullets
- Kaj je tista ena posebnost, ki te loči od vseh podobnih storitev ali produktov na trgu?
- V čem si drugačen / edinstven?
- Zakaj bi nekdo kupil prav tvoj izdelek / storitev?
Ugodnosti, ki jih stranka dobi (ne zamenjuj lastnosti z ugodnostmi – poglej video desno).
.
Townsend Wardlaw: Ugodnosti vs Lastnosti
.
NAJPOMEMBNEJŠE: Postavi se v kožo kupca (kaj njega zanima, kaj si on želi, kakšno težavo mu bo tvoj produkt rešil ali kako izboljšal življenje – o tem govori)
KAKO NAPISATI PRODAJNO BROŠURO
.
Prodajna brošura naj vsebuje:
- Kratek opis: Kaj delaš, za koga, zakaj (nek cilj, kaj ima od tega)
- Kakšen sexy stavek, ki vzbudi radovednost
- Obširnejši opis – preprost, razumljiv, opišemo izdelek, da vsakdo razume, za kaj se gre
- Kaj ima stranka od tega – govoriš o prednostih, ne o lastnostih. Ne navajaj tisoče ugodnosti in lastnosti izdelka – bolje je izpostaviti eno ali dve ključni zadevi.
- Slika, seveda (lahko render)
- Call to action – poveš, kaj naj stranka naredi – kupi izdelek, ga naroči, morda da investicijo … Dodaš ceno in jasno napišeš, kako opravi nakup.
- Kje te dobijo? Kontakt, naj bo enostavno za uporabnika, torej več opcij (email, telefon …)
.
Matija Goljar: Kako napisati prodajno brošuro
.
POMEMBNO: POVEJ ZGODBO
“Story gives you emotional connection, you get 90% of the content.” George Deriso
Na koncu ZGODBE prodajajo. ZGODBE nas navdahnejo. ZGODBE se nas dotaknejo. In ZGODBE si zapomnimo. Torej – kaj je tvoja ZGODBA ali ZGODBA tvojega produkta? Zakaj to ustvarjaš, kaj je tvoj namen, tvoja močna strast, da v to verjameš? Kako je tvoj izdelek nekomu spremenil življenje? Kako se te je nek dogodek dotaknil, da si zato razvil ta produkt?
Daj, povej nam ZGODBO.
.
George Deriso: moč pripovedovanja zgodb
PITCH / KRATKA PREDSTAVITEV
.
Pitch naj zajema:
- problematika, ki jo rešuješ
- kako tvoj produkt rešuje to problematiko
- finančni načrt
- potencial trga
- ključne stranke
- predstavitev ekipe
Poglej si template, ki te bo vodil, kako narediti predstavitev: Katapult_Pitch_Template>>
.
Jernej Ženko, tehnični direktor Katapulta
ŠE NEKAJ: Ko prodaš, se ustavi. Ne prodajaj naprej. Saj poznaš tisto navdušenje, ko nekdo reče: “Vzamemo,” ti pa hitiš dalje: “Imamo pa še to in še to, pa tole vamše nisem povedal, pa tole še imamo …” Ne, nehaj! Ko prodaš, se ustavi. Nadaljne prodaje lahko opravljaš kasneje.
POMEMBNO
SEDAJ PA – POJDI, PRODAJ
.
Rabiš trening? Daj, za začetek “prodaj” svojo idejo ali izdelek nam. Predstavi se na tej povezavi >> in če nas prepričaš, te povabimo na mentorski svet, kjer v živo (ali preko Zooma) predstaviš svojo idejo ali izdelek pred ostrimi ocenjevalci.

“Kaj če s testom ugotovim, da ideja ni dobra?”
.
Bolje, da to izveš takoj, kot pa po več letih razvoja in kar nekaj zapravljenega denarja za produkt, za katerega se ti potem izkaže, da ga trg ne želi.
Idejo lahko vedno spremeniš …
Še enkrat: NAJPREJ PRODAJ IDEJO, POTEM RAZVIJAJ PRODUKT.
.
Matija Goljar: Če ideja ni dovolj dobra
STE OPAZILI?
.
Do tu nimamo še nobenih vizitk, ne celostne grafične podobe, ne spletne strani, ne pisarn, ne … Tako hitro lahko testiraš svojo idejo ali je vredna nadaljnega razvoja in investicij.
ŠE MALO SPLOŠNIH NASVETOV IZ PRAKSE
.
IZ PRAKSE: Splošen nasvet podjetnikom na začetku poslovne poti
.
.
IZ PRAKSE: Ali še vedno uživate v svojem delu?
.
..
Vsebine se pripravljajo v okviru operacije SIO-KATAPULT 2020-22.