“Imam hudo poslovno idejo!” Kaj zdaj?

Ideja predstavlja zgolj 1 % uspeha, 
funkcionalen prototip 10 %, 
končni izdelek za trg 50 %, 
ostalo pa sta prodaja in marketing. 

Poglejte si video na desni: Podjetnike smo vprašali, kaj je prva stvar, kar bi odgovorili na: “Imamo hudo poslovno idejo!”

.

.

“Imam hudo poslovno idejo, ampak je ne povem, da mi je ne ukradejo!”

Poglej video desno … 

.

.

PREVERI PATENTE / PATENTIRAJ

.

Kje preveriš, kateri patenti že obstajajo?

Espacenet >>

Kje patentiraš?

.

Namig: Takole je lažje – pridi do nas, imamo mentorje, ki ti tale korak olajšajo:

intelektualna lastnina katapult zascita patenta

TESTIRAJ IDEJO

.

Ena najpogostejših napak v začetku podjetništva: (Pre)dolgo razvijajo produkt, preden ga poskušajo prodati.

V praksi je tako, da šele trg / stranke povedo, kaj točno si želijo. Zato je izjemno pomembno, da poskušamo našo idejo/produkt “prodati” še preden ga razvijemo. Tako s trga dobivamo odzive, ki nam pomagajo, v katero smer razvijati produkt. Torej testiraš na trgu, preden se sploh lotiš temeljitega razvoja.

Zato pravimo: Najprej prodaj, potem razvijaj. 

Kdaj je pravi čas, da idejo predstaviš svetu?

Če imaš res vrhunsko idejo, si lahko prepričan, da vsaj tri ekipe na svetu razmišljajo v isto smer.

Ne čakaj. Če imaš dobro idejo, poskrbi, da jo opazi čimveč partnerjev in strank z vsega sveta. Prava ideja v pravem času je ključnega pomena.

.

IZ PRAKSE: Najpogostejše napake

“Ampak vseeno rabim produkt, da ga pokažem.”

.

V bistvu ne. Preden je izdelek narejen, lahko že narediš:

  • prodajno brošuro (z imenom izdelka, “sexy” stavki, kratko in udarno ter marketinško predstavitvijo …)
  • predstavitev (pitch)
  • Canva (enostavna za grafično oblikovanje vseh materialov)
  • Renderji – računalniško zgenerirana slika (program SketchUP)
  • User Interface Mockups (programa: AdobeXD, Figma)

Primer MOCKUPA na desni (na sliki je aplikacija, ki sploh še ne obstaja, a na telefonu ali računalniku se vidi, kot da je).

Spodaj primeri RENDERJEV (izdelek sploh še ni obstajal, a render je bil že narejen).

.

mockup primer katapult mozaik podjetnosti

PREDSTAVI IDEJO SVETU

.

KOLIKO ČASA imam, da prepričam?

  • Jumbo plakat: 1 s
  • Youtube reklama: 5 s
  • Email: 5 stavkov
  • Ena na ena: 3 minute
  • Promo video: 2-3 minute
  • Brošura: nekaj vrstic besedila
  • Pitch: 3 minute

.

katapult podjetniski pospesevalnik Mozaik podjetnosti

NAJPREJ DOLOČI …

.

Sexy sentences. Primeri:

  • Just do it
  • Think different
  • Delaj, kar te veseli, za ostalo poskrbimo mi.
  • Dewesoft smo ljudje

Silver bullets

  • Kaj je tista ena posebnost, ki te loči od vseh podobnih storitev ali produktov na trgu?
  • V čem si drugačen / edinstven?
  • Zakaj bi nekdo kupil prav tvoj izdelek / storitev?

Ugodnosti, ki jih stranka dobi (ne zamenjuj lastnosti z ugodnostmi – poglej video desno).

.

Townsend Wardlaw: Ugodnosti vs Lastnosti

.

NAJPOMEMBNEJŠE: Postavi se v kožo kupca (kaj njega zanima, kaj si on želi, kakšno težavo mu bo tvoj produkt rešil ali kako izboljšal življenje – o tem govori)

KAKO NAPISATI PRODAJNO BROŠURO

.

Prodajna brošura naj vsebuje:

  • Kratek opis: Kaj delaš, za koga, zakaj (nek cilj, kaj ima od tega)
  • Kakšen sexy stavek, ki vzbudi radovednost
  • Obširnejši opis – preprost, razumljiv, opišemo izdelek, da vsakdo razume, za kaj se gre
  • Kaj ima stranka od tega – govoriš o prednostih, ne o lastnostih. Ne navajaj tisoče ugodnosti in lastnosti izdelka – bolje je izpostaviti eno ali dve ključni zadevi.
  • Slika, seveda (lahko render)
  • Call to action – poveš, kaj naj stranka naredi – kupi izdelek, ga naroči, morda da investicijo … Dodaš ceno in jasno napišeš, kako opravi nakup.
  • Kje te dobijo? Kontakt, naj bo enostavno za uporabnika, torej več opcij (email, telefon …)

.

Matija Goljar: Kako napisati prodajno brošuro

.

POMEMBNO: POVEJ ZGODBO

“Story gives you emotional connection, you get 90% of the content.” George Deriso

Na koncu ZGODBE prodajajo. ZGODBE nas navdahnejo. ZGODBE se nas dotaknejo. In ZGODBE si zapomnimo. Torej – kaj je tvoja ZGODBA ali ZGODBA tvojega produkta? Zakaj to ustvarjaš, kaj je tvoj namen, tvoja močna strast, da v to verjameš? Kako je tvoj izdelek nekomu spremenil življenje? Kako se te je nek dogodek dotaknil, da si zato razvil ta produkt?

Daj, povej nam ZGODBO.

.

George Deriso: moč pripovedovanja zgodb

PITCH / KRATKA PREDSTAVITEV

.

Pitch naj zajema:

  • problematika, ki jo rešuješ
  • kako tvoj produkt rešuje to problematiko
  • finančni načrt
  • potencial trga
  • ključne stranke
  • predstavitev ekipe

Poglej si template, ki te bo vodil, kako narediti predstavitev: Katapult_Pitch_Template>>

.

Jernej Ženko, tehnični direktor Katapulta

ŠE NEKAJ: Ko prodaš, se ustavi. Ne prodajaj naprej. Saj poznaš tisto navdušenje, ko nekdo reče: “Vzamemo,” ti pa hitiš dalje: “Imamo pa še to in še to, pa tole vamše nisem povedal, pa tole še imamo …” Ne, nehaj! Ko prodaš, se ustavi. Nadaljne prodaje lahko opravljaš kasneje.

POMEMBNO

.

Vnesi ČUSTVA – v besedila, videe, slike, predstavitev … povsod. 

SEDAJ PA – POJDI, PRODAJ

.

Rabiš trening? Daj, za začetek “prodaj” svojo idejo ali izdelek nam. Predstavi se na tej povezavi >> in če nas prepričaš, te povabimo na mentorski svet, kjer v živo (ali preko Zooma) predstaviš svojo idejo ali izdelek pred ostrimi ocenjevalci.

mozaik podjetnosti katapult podjetniski pospesevalnik mentorji presoja idej

“Kaj če s testom ugotovim, da ideja ni dobra?”

.

Bolje, da to izveš takoj, kot pa po več letih razvoja in kar nekaj zapravljenega denarja za produkt, za katerega se ti potem izkaže, da ga trg ne želi.

Idejo lahko vedno spremeniš …

Še enkrat: NAJPREJ PRODAJ IDEJO, POTEM RAZVIJAJ PRODUKT.

.

Matija Goljar: Če ideja ni dovolj dobra

STE OPAZILI?

.

Do tu nimamo še nobenih vizitk, ne celostne grafične podobe, ne spletne strani, ne pisarn, ne … Tako hitro lahko testiraš svojo idejo ali je vredna nadaljnega razvoja in investicij. 

ŠE MALO SPLOŠNIH NASVETOV IZ PRAKSE

.

IZ PRAKSE: Splošen nasvet podjetnikom na začetku poslovne poti

.

.

IZ PRAKSE: Ali še vedno uživate v svojem delu?

.

.

Imaš dobro poslovno idejo?

Si startup podjetnik in te zanima mentorska podpora? Potrebuješ svetovanje na specifičnem področju?

Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).

“Želim do Katapulta” >>

 . 

..

Vsebine se pripravljajo v okviru operacije SIO-KATAPULT 2020-22.

Aktivnosti Katapulta d.o.o. v okviru operacije “SIO-KATAPULT-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru »Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020«, prednostne osi: »3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«. www.eu-skladi.si