logo katapult
Novice

Alenka Knez: Verjemite mi, v Zasavju nekaj res delamo prav …

Akademija strojništva že vrsto let spodbuja povezovanje inženirjev in opozarja na pomembnost inženirskega poklica. Akademija iz leto v leto raste, tako kot raste in se razvija inženirska stroka. Dokaz za to so izstopajoči posamezniki z globalno prodornimi dosežki ter tisti, ki svojo predanost zapišejo stroki. Med njimi so prepoznali tudi Alenko Knez, inženirko strojništva ter v okviru Inženirke leta prejemnico priznanja za vseživljensko delo pri vzgoji in razvoju talentov.

Petra Škarja 17.01.2024
blog single subtitle image

Ing. Alenka Knez: "Prihajam iz Katapulta, kjer smo razvili S.O.S. šolo. Že 19 let spremljam devetletko. Učila sem statiko, trdnost in tehnično risanje, potem sem si kupila leta in šla v pokoj, ker že takrat niso znali dovolj matematike … Ja, sem srečna generacija.

Pred petimi leti sem že opozarjala, kako katastrofalno izginja znanje matematike. Med Slovenci so med tehniki velika imena. Začela sem raziskovati matematiko vse do dr. Franca Viteza Močnika, saj me je zanimalo, kdaj je začelo izginjati kvalitetno znanje. Dr. Močnik je dobil naziv viteza, ker je za Avstro-Ogrsko napisal učbenike za matematiko. Verjamem, da je tudi sedaj v slovenskem prostoru marsikdo, ki bi zmogel za tujino napisati dobre učbenike, a dajmo najprej poštimat domače.

Že sedem let pod imenom S.O.S. šola učimo matematiko prvih treh razredov. Zakaj? Vsem nam je skupno, da smo zagotovo hodili v prve tri razrede. Prišla sem do spoznanja, da so prvi trije razredi kot temelji hiše. Temeljev ne vidimo, vemo pa, kako pomembni so za trdno hišo. Če pa matematiko primerjamo s stopnicami, bi lahko rekli, da sta s konstruktorskega stališča višina in globina stopnice prirejeni dolžini povprečnega odraslega koraka. Če so prvi trije razredi matematike kot stopnice, so te zagotovo previsoke. Vsi pa imamo fizično izkušnjo, kaj se zgodi, če je stopnica previsoka – ali se spotaknemo ali sploh ne stopimo na drugo.

Že pridevnik OSNOVNA šola pove, kakšna bi morala biti šola. Morala bi dajati osnove. Ta tanker je trenutno preobložen. Govorim o matematiki, a starši veste, da je otrok preobložen še z ostalimi desetimi predmeti.

Covid obdobje je situacijo še poslabšalo. Prvič - inflacija previsokih ocen. Otrok je dobil popolnoma napačna sporočila, če je za malo znanja kar dobil petico. Poleg tega so izgubili kondicijo za učenje. Učenje je kot šport - moraš imeti voljo in kondicijo, da vzdržiš te napore.

Beremo, da primanjkuje 4000 učiteljev, poleg tega jih je 2000 šlo v penzijo, v enem dopoldnevu v šoli naredijo tudi do 37 suplenc ... A si v gospodarstvu predstavljamo, da bi na 37 delovnih mest razporedili skoraj mimoidoče naj kvalitetno opravijo delo? Verjetno ne. Danes lahko športni učitelj uči tehniko. Kemik uči fiziko. Študent prvega letnika, ki je junija letos maturiral, uči računalništvo na srednji šoli. Zadeve so res katastrofalne.

Hvaležna sem strojništvu in hvaležna sem sanjskim profesorjem, ki so nas takrat učili. Moram omeniti legendo, dr. Kuhlja, meni nepopisen vzor.  Dober učitelj je tisti, ki veliko ve. Dober učitelj je tisti, ki pove otrokovi stopni primerni, a obenem ne poenostavi toliko, da bi oviralo nadgradnjo.

V S.O.S. šoli smo se pred mnogimi leti odločili, da bomo na tem nekaj naredili. Izdelali smo portal za učenje matematike, kjer lahko za otroka postavite anamnezo, dobite diagnozo in na koncu seveda želite tudi arcnije. Mi smo počasi pozabili, kaj je otroku težko.

Na S.O.S. šoli razvijamo inovativne učne metode in organiziramo delavnice matematike. Naše vodilo za otroke je: matematiko z rokami delam sam, zato več znam. Posebej pa poudarjamo, da podpiramo javno šolstvo. Poudarjam: podpiramo javno šolstvo. To je naša lastnina, s katero ne smemo mešetariti. Rabimo dobre javne šole.

Začeli smo delati tudi učne pripomočke – tu uporabljamo strojniško in malo gospodinjske pameti. Pogledali smo obstoječe tehnične materiale in v smislu ponovne rabe izdelali učila za v razred, za naše delavnice in učila za individualni nakup.

Imamo tudi izobraževanja učiteljev. Zadnji teden junija, ko zgarane učiteljice čakajo dopust, smo organizirali dogodek za 130 učiteljic iz Zasavja. Pokazali smo Katapult in Dewesoft, da so videle, kakšna delavna mesta čakajo njihove šolarje. Že v uvodu pa se je gospodarstvo zahvalilo njim. Potrebujemo en drugega.

Iz ankete o zadovoljstvu nad dogodkom smo dobili odgovore, da bi v šolah radi uporabljali naša učila. Zato smo stopili do županov, ki so nas podprli v akciji, da je vsak prvošolček dobil računalo do 20. To  pomeni 25 županovih škatel. Otročki si tako lepo pomagajo, ko postane težko, in ko zmanjka prstkov na rokah.

Tako na eni strani skrbimo za otrokov stik z realnim svetom, na drugi strani pa z visoko tehnologijo. V Katapultu namreč ustvarja tudi dr. Maša Jazbec, ki ima med drugim robotko Lili. Ta Lili navdušuje! Otročki na koncu rečejo: »A je že konec? A med počitnicami pa ne bo?« Tako veš, da delaš nekaj prav.

Za konec pa še Božičkova zgodba.

7-letna deklica dobi 20 računov s števili do 100. Računi težki, v stilu »55 minus koliko je 38«, napisani zelo tesno skupaj, brez prostora … Deklica dobi nezadostno oceno. Mamica čisto obupana. Kaj se je zgodilo potem?

Deklica je napisala pismo Božičku.

Prvi stavek: »Dragi Božiček, želim si, da bi dobro računala.«

Drugi stavek: »Da bi te vsaj enkrat videla.«

Tretji stavek: »Želim si lego friends kocke, tiste, ki imajo kmetijo, samo da če se konj poškoduje, da pride zdravnik od živali.«

Punčka je prišla dvakrat k meni na S.O.S. šolo. Delali sva zajčkovo metodo. Rečem mamici, naj se dogovori z učiteljico … »Ne ne, se bom kar sama zmenila,« je rekla punčka.

Matematiko je naslednjič pisala 4.

Nakar dobim pošto. Podpisana ta ista punčka. Pisalo je: »Draga Alenka, pomagala si mi premagati matematiko. Hvala.«

Nekaj mesecev kasneje dobim še eno pošto: »Poštevanko znam pa zapeti.«

Za dobro življenje rabimo dobro gospodarstvo. Za to je potrebno dobro javno šolstvo. Verjemite mi, mi v Zasavju res delamo ogromno na tem in imamo tudi uspehe."

Ing. Alenka Knez, SOS šola

 

Ostale Novice

Novice

ŠTIPENDIJE AKROBATOV: Matic Bernot

Akrobati preizkušate meje mogočega, uživate v ustvarjanju in se stalno sprašujete, kako bi nekaj izboljšali. Vizionarji. Geniji. Inovatorji s pravimi vrednotami. Zelo ste redki, zato včasih nerazumljeni. A prav taki postanete inovatorji, ki spremi

Novice

ŠTIPENDIJE AKROBATOV: Maj Zabukovnik

Akrobati preizkušate meje mogočega, uživate v ustvarjanju in se stalno sprašujete, kako bi nekaj izboljšali. Vizionarji. Geniji. Ustvarjalci pravih vrednot. Zelo ste redki, zato včasih nerazumljeni. A prav taki postanete inovatorji, ki spreminjate

Novice

ŠTIPENDIJE AKROBATOV: Jure Šantej

Akrobati preizkušate meje mogočega, uživate v ustvarjanju in se stalno sprašujete, kako bi nekaj izboljšali. Vizionarji. Geniji. Ustvarjalci pravih vrednot. Zelo ste redki, zato včasih nerazumljeni. A prav taki postanete inovatorji, ki spreminjate

Dogodek

Katapult odpira vrata: predstavitev podjetniškega okolja za akrobate s fizičnim izdelkom

Vabljeni na dogodek, kjer vam bomo odprli vrata v naš svet! Spoznajte, kaj delamo, kako pomagamo mladim in startup podjetjem ter kakšno infrastrukturo nudimo za podporo razvoja fizičnega produkta - od prototipa do prodaje. Odkrijte, kaj ustvarjajo

Če razvijaš svoj produkt in imaš podjetnost v srcu?

Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).