George Deriso: How to build a great company
Preberite si povzetek Georgevega predavanja How to build a great company.
Če vam niso ključni ljudje, ne morete imeti odličnega podjetja.
Osredotočite se na JAZ, MI in TISTO – vendar v tem vrstnem redu:
JAZ: Osredotočite se na sebe, na svoje zavedanje o sebi.
MI: Vaše celotno življenje je odvisno od odnosov. Osredotočiti se morate na svoje zaposlene, stranke in partnerje. Bistveno je, da gradite zaupanja vredne odnose.
TISTO: To je vse ostalo. Izdelki, storitve itd. Vse to ni pomembno, če nimate urejenega JAZ in MI.
Vodstvo: Ne morete imeti odličnega podjetja brez odličnega vodje. Podjetje s slabim vodjo lahko obstaja, vendar zagotovo ne dolgo.
Ključno je, da se dobro zavedate sami sebe in imate veliko mero empatije. Če imamo slabe odnose z ljudmi, smo lahko še tako odlični, vendar ne moremo dolgoročno voditi odličnega podjetja.
Kot delodajalec lahko merimo nekatere stvari, kot so priporočila, šolske izobrazbe itd. Pogosto pa nam spodleti pri merjenju usposobljenosti. Usposobljenost nam pove, ali so ljudje sposobni opravljati dobro delo. Kako jih najti? Če se zavedamo JAZ in MI, bomo imeli odlično podjetje, kar pomeni, da bodo k vam prišli odlični ljudje.
Kako ustvariti zaupanje? Za ustvarjanje zaupanja je potrebnega kar nekaj časa. Za izgubo zaupanja pa je potrebna le sekunda. Še težje pa je, da ga ponovno pridobite. Zaupanje je ključnega pomena!
Še ena pomembna zadeva: KULTURA: kulturo morate opredeliti in uveljaviti od zgoraj navzdol. Če je kot vodja ne boste upoštevali, je ne bo nihče pod vami.
Odličen vodja gradi odnose, se dobro zaveda samega sebe, je empatičen in ima integriteto. Pri tem ne gre samo za inteligenco ali odličnost na vašem področju. Lahko ste boljši na primer inženir, a vam vodenje ne gre najbolje od rok. Verjetno ste na primer že vsi slišali za Petrovo načelo: pravi, da boste, če dobro opravljate svoje delo, verjetno napredovali na naslednjo raven hierarhije vaše organizacije. Po lestvici se boste vzpenjali, dokler ne dosežete točke, ko ne boste več mogli dobro delati. To je natanko tista točka, na kateri se morate ustaviti. Na delovno mesto morate postaviti nekoga, ki je še vedno usposobljen za obvladovanje naloge. Kljub temu ne smete pozabiti na izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Brez usposabljanja lahko svoje delo opravljajo slabo, medtem ko bi ga lahko presegali, če bi jih ustrezno usposobili.
Upravljanje in vodenje sta dve različni stvari: Upravljenje je povezano s številkami, z ustvarjanjem posla. Vodenje pa je povezano z LJUDMI – z navdihom in motivacijo. Upravljanja se lahko naučite, medtem ko se je vodenja mnogo težje. Ena stvar, ki se je ne moremo naučiti (ali pa je to zelo zelo težko), je empatija, ki je ključna za odličnega vodjo.
Vaše poslanstvo je ustvariti takšno podjetje, da bodo zaposleni prišli v svoje domače okolje (družina, prijatelji) in bodo lahko rekli: “To je najboljše podjetje, v katerem sem kdajkoli delal, in to je podjetje, v katerem želim delati do konca svojega življenja.”
Naj zaposleni opravljajo svoje delo na svoj način, če je ta način koristen za podjetje.
Zdi se, da to ni pomembno, vendar je: Oblačila združujejo ljudi kot del ekipe! Vsakdo ima rad brezplačne stvari, in če jih daste kot del “uniforme” in jih zaposleni z veseljem nosijo ter jih nosijo vsi, jim to daje občutek, da so del nečesa – nečesa velikega – vašega podjetja.
“Kako lahko ljudje brez strahu povedo, kaj si v resnici mislijo o vodjih?” Vedno morate povabiti k povratnim informacijam in na te povratne informacije morate ukrepati ali pa pojasniti, zakaj jih ne boste. Kajti povratne informacije v danem trenutku so najboljša stvar za vaše samozavedanje. Odprti morate biti za poslušanje povratnih informacij, tudi za kritike. Kajti če niste odprti za to, to ruši zaupanje. Vedno se morate pogledati v lastno ogledalo in se zavedati samega sebe. Samozavedanje je odlično, še boljše pa je, če ga upoštevate. Svetujem vam, da ste radovedni in ne sodite. Poslušati morate in se učiti.
George Deriso je v 11 letih delovanja v Apple-u ustanovil 6 novih poslovnih enot, ki še danes delujejo. Kot podjetnik je ustanovil 9 startup-ov, zadnjih 16 let pa predava predmet podjetništvo na univerzi v Koloradu in mentorira v podjetjih.
“Ask yourself how to use business as a tool how to make this world a better place.” George Deriso
Ostale Novice
Če razvijaš svoj produkt in imaš podjetnost v srcu?
Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).