logo katapult
Novice

“Kaj pa, če mi ne uspe?”

Verjetno ste že slišali ali prebrali misel: Ko se otrok uči hoditi in 50-krat pade, nikoli ne pomisli: “Morda pa to ni zame, ne znam …” Splet je prepreden s spodbudnimi citati o tem, kako se je po padcu in neuspehu potrebno pobrati in nadaljevati pot. Tudi vsakdo pri sebi pokima na besede: “Vsakdo je že kdaj padel in doživel neuspeh. Pomembno je, da vstaneš in greš dalje.”

Vse to drži. Vse to vemo. A vseeno je težko to zares živeti takrat, ko smo ravno doživeli večji neuspeh, ko smo ravno dobili pomemben “ne”, ko so se nam ravno ugasnile sanje … Ko ti bo težko, si zato preberi te resnične poslovne zgodbe:

Petra Škarja 05.12.2023
blog single subtitle image

Vsakdo izmed vas pozna Applove produkte. Včasih se nam celo zdi, da je Steve Jobs s svojim ljudmi znal iz vsakega produkta narediti “zlato jamo”. Oziroma kakor bi rekli nekateri – da se je pozlatilo vse, česar se je lotil. A temu ni tako. George Deriso, sedaj profesor podjetništva na univerzi v Koloradu, je bil 20 let zaposlen v Applu. Iz prve roke nam je podal nekaj primerov produktov, ki so jih že lansirali na trg in z njimi doživeli neuspehe, ki so dodobra zamajali temelje podjetja.

Le nekaj teh produktov lahko vidite na slikah:

Richard Branson (Virgin) je v svoji knjigi zapisal, da mu je od približno 600 ustanovljenih podjetij jih kar 200 propadlo. Še danes, ko je tako izkušen.

Statistika 10:1

Marsikateri podjetnik pove, da mu le ena izmed desetih realiziranih idej (torej ne tistih, ki so zgolj v glavah) zares uspe. Seveda ima marsikdo to razmerje bistveno boljše, a kljub temu ni nikogar, ki ne bi tekom celotne kariere doživljal neuspehov. Na založbi 5KA imajo celo v poslovnem načrtu narejen izračun po statistiki – izmed deset izdanih knjig bo le ena prodajna uspešnica.

Neuspehom se ne moremo povsem izogniti

Ne glede na to, kako smo izobraženi, pametni, kako natančno naredimo analizo trga, kako preudarno izbiramo ekipo … se ne bomo mogli povsem izogniti padcem, neuspehom in zavrnitvam. Seveda nikomur niso ljube. Vsakdo raje uživa v uspehu in lepih dosežkih. Je pa pomembno vedeti, da vsi, prav vsi v podjetniškem svetu doživljajo padce in neuspehe. Nekateri o njih spregovorijo, drugi molčijo, a izkusijo in izkušajo jih vsi.

Zato se je bolj kot v to, kako se povsem izogniti neuspehom, smiselno osredotočati na pristope, kako si v takih trenutkih pomagati.

Bistvena je prava miselna naravnanost. Naša odločitev je ali bomo ob neuspehi usmerjali svoj pogled na “zakaj se mi je to zgodilo” ali v “kaj bi bile rešitve”. Skupna lastnost večini uspešnih ljudi je prav v tej miselni naravnanosti:

  • Osredotočanje na iskanje rešitev. Če še ne poznamo rešitev, si postavljajmo vprašanja, ki nas vodijo do njih. Načrtno usmerjajmo svoje misli v to, da bomo hitreje našli rešitve.

  • Iskanje dobrega v situacijah in ljudeh. To ne pomeni zanikanja težav in napak – le-te ozavestimo, si jih razložimo, potem pa energijo in misli usmerimo v dobro in v iskanje rešitev.

  • Najti smisel v neuspehu – ponavadi ga najdemo tako, da razumemo, kaj nas je to naučilo, kako pokazalo drugačno pot … S tem osmislimo neuspeh, da nas manj boli.

  • Čustvena nenavezanost na rezultat – naučimo se ustvarjati in realizirati ideje, dati vse od sebe, da jo čimbolje izpeljemo, potem pa iz čustvene razdalje opazovati, kaj se zgodi. Če ne uspe, si lahko tako hladno rečemo: “Ok, ta ni uspela. Poskusimo drugo.” Torej se čustveno ne navežemo na rezultat, ki bi nas primeru uspeha odnesel v višave, v primeru neuspeha pa pretirano pahnil na tla. Ustvarjanje sprejmemo kot – ustvarjanje. Pri čemer sta uspeh in neuspeh vedno v igri.

  • Razumimo, da je bil neuspešen projekt, morda ideja. To ne pomeni, da mi osebno nismo dobri, nismo uspešni. Ločimo projekte in ustvarjanja od lastne osebnosti.

Da to osvojimo, je stvar treninga in zavestnega opazovanja samega sebe in s tem svojih misli.

Ostale Novice

Novice

Kdo bo Slovenski podjetnik leta 2024?

Slovenski podjetnik leta 2024: Želimo ustvarjati v deželi, kjer je slovenski kapital cenjen in kjer je delo spoštovana vrednota. Z izborom Slovenski podjetnik leta želimo dati poklon tistim, ki so zgled zdravega podjetništva z občutkom za soljudi

Zgodbe Akrobatov

ZGODBE AKROBATOV: Dino Florjančič in MonoDAQ (Dewesoft Monitoring)

"Če bi mi leta 2015 kdo povedal, da bom potreboval štiri leta, da se bom znebil minimalne plače, šest let, da bo podjetje postalo stabilno, in osem let, da bo ustvarilo prvi večji dobiček … morda takrat ne bi izbral te poti."

Leta

Novice

STORIES OF ACROBATS: Dino Florjančič and MonoDAQ (Dewesoft Monitoring)

"If someone had told me in 2015 that it would take me four years to get rid of the minimum wage, six years to make the company stable and eight years to make the first major profit... I might not have chosen this path then."

In 20

Novice

ŠTUDENTSKO DELO

Iščemo zagnane študente, ki želijo delati z nami. Pri delu boš sestavljal kable, naprave in instrumente ter nudil podporo startupom pri zagonu proizvodnje. Skozi delo se boš naučil različnih spretnosti, kot so spajkanje, vijačenje, testiranje in o

Če razvijaš svoj produkt in imaš podjetnost v srcu?

Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).