logo katapult

Razmišljate, da bi prodali svoje podjetje? Morda blagovno znamko ali pa le delež v podjetju? V vsakem primeru je potrebno podjetje že vnaprej pripraviti na prodajo. Mateja Ahej iz Targo financ d.o.o., kjer se ukvarjajo s cenitvijo podjetij in podpori pri prodaji, nam je podala nekaj ključnih informacij, na kaj moramo paziti in kaj vse zajema prodaja podjetja.

KAKO PRODATI PODJETJE?

Kaj je prodaja podjetja in kako prodati podjetje?

  • Kaj prodajam? Spletno stran, blagovno znamko, bazo uporabnikov, prototip, delež v podjetju?

    • Prodaja sredstev – »asset deal«

    • Prodaja deleža – »share deal«

  • Koliko je moje podjetje vredno?

  • Kdo je lahko potencialni (finančno sposobni) kupec?

    • Finančni (donos)

    • Strateški (sinergija, prednost, dostop do trga, …)

  • Kako iščem in kje najdem potencialne kupce?

  • Kako bom prejel kupnino pri prodaji?

    • Takoj v celoti

    • Z odlogom (kupec nima dovolj sredstev)

    • Z odlogom in vezavo na prihodnje poslovanje

Formalno prodajo izvedemo s sklenitvijo pogodbe o prodaji deležev (SPA).

KOLIKO JE MOJE PODJETJE VREDNO?

Koliko je vredno moje podjetje?

  • Kaj vrednotimo? Sredstva? Delež? Blagovno znamko?

    1. Objektivno in neodvisno – ocenjevalci vrednosti podjetij ali sredstev

    2. Osnova praviloma prosti denarni tokovi (FCF)

    3. Praktični razmislek za manjša podjetja:

      • V kakšnem času se investicija povrne

      • Koliko bi stala nadomestitev takšne investicije

    4. Posebnosti vrednotenja start-upov

POGODBA O PRODAJI DELEŽEV

Pogodba o prodaji deležev (SPA – sales and purchase agreement)

  • Predmet prodaje

    1. Opredelitev kupca (pomembni riziki – SPV)

    2. Cena in način plačila kupnine

    3. Jamstva kupca (predvsem, da bo poravnal kupnino)

    4. Jamstva prodajalca (kazni ali zadržanje kupnine):

      • Podjetje je davčno, pravno, finančno, tehnično … pravilno vodeno

      • Vse je bilo razkrito – skrita dejstva ne obstajajo

      • Konkurenčne klavzule

NAJPOGOSTEJŠE NAPAKE

Napake pri prodaji podjetja oz. zakaj do prodaje ne pride

  • Slabo definiran predmet prodaje in razlog zakaj prodajamo

  • Nismo pravilno ocenili motivacije in finančne sposobnosti kupca

  • Nerealna (previsoka) pričakovanja

Rabite več informacij glede prodaje podjetja? Pišite nam na info@katapult.si.