Razmišljate, da bi prodali svoje podjetje? Morda blagovno znamko ali pa le delež v podjetju? V vsakem primeru je potrebno podjetje že vnaprej pripraviti na prodajo. Mateja Ahej iz Targo financ d.o.o., kjer se ukvarjajo s cenitvijo podjetij in podpori pri prodaji, nam je podala nekaj ključnih informacij, na kaj moramo paziti in kaj vse zajema prodaja podjetja.

KAKO PRODATI PODJETJE?

.

Kaj je prodaja podjetja in kako prodati podjetje?

  • Kaj prodajam? Spletno stran, blagovno znamko, bazo uporabnikov, prototip, delež v podjetju?
    • Prodaja sredstev – »asset deal«
    • Prodaja deleža – »share deal«
  • Koliko je moje podjetje vredno?
  • Kdo je lahko potencialni (finančno sposobni) kupec?
    • Finančni (donos)
    • Strateški (sinergija, prednost, dostop do trga, …)
  • Kako iščem in kje najdem potencialne kupce?
  • Kako bom prejel kupnino pri prodaji?
    • Takoj v celoti
    • Z odlogom (kupec nima dovolj sredstev)
    • Z odlogom in vezavo na prihodnje poslovanje

Formalno prodajo izvedemo s sklenitvijo pogodbe o prodaji deležev (SPA).

.

Mateja Ahej: Targo finance d.o.o.

KOLIKO JE MOJE PODJETJE VREDNO?

.

Koliko je vredno moje podjetje?

    • Kaj vrednotimo? Sredstva? Delež? Blagovno znamko?
    • Objektivno in neodvisno – ocenjevalci vrednosti podjetij ali sredstev
    • Osnova praviloma prosti denarni tokovi (FCF)
    • Praktični razmislek za manjša podjetja:
      • V kakšnem času se investicija povrne
      • Koliko bi stala nadomestitev takšne investicije
    • Posebnosti vrednotenja start-upov

.

Mateja Ahej: Targo finance d.o.o.

POGODBA O PRODAJI DELEŽEV

.

Pogodba o prodaji deležev (SPA – sales and purchase agreement)

    • Predmet prodaje
    • Opredelitev kupca (pomembni riziki – SPV)
    • Cena in način plačila kupnine
    • Jamstva kupca (predvsem, da bo poravnal kupnino)
    • Jamstva prodajalca (kazni ali zadržanje kupnine):
      • Podjetje je davčno, pravno, finančno, tehnično … pravilno vodeno
      • Vse je bilo razkrito – skrita dejstva ne obstajajo
      • Konkurenčne klavzule

.

Mateja Ahej: Targo finance d.o.o.

NAJPOGOSTEJŠE NAPAKE

.

Napake pri prodaji podjetja oz. zakaj do prodaje ne pride

  • Slabo definiran predmet prodaje in razlog zakaj prodajamo
  • Nismo pravilno ocenili motivacije in finančne sposobnosti kupca
  • Nerealna (previsoka) pričakovanja

.

Mateja Ahej: Targo finance d.o.o.

.

Rabite več informacij glede prodaje podjetja? Pišite nam na info@katapult.si.

.

VIRTUALNO PRIJATELJI

Zaupaj nam svoj email naslov, da te enkrat ali dvakrat v mesecu malo pozdravimo in te obvestimo o dogajanju na Katapultu (dogodki, novosti, uporabna znanja, včasih tudi kaj zabavnega in dobrodelnega …).

KLIKNI TUKAJ ZA PRIJAVO

.

Imaš dobro poslovno idejo?

Si startup podjetnik in te zanima mentorska podpora? Potrebuješ svetovanje na specifičnem področju?

Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).

“Želim biti del Katapulta” >>

 . 

..

Vsebine se pripravljajo v okviru operacije SIO-KATAPULT 2020-22.

Aktivnosti Katapulta d.o.o. v okviru operacije “SIO-KATAPULT-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru »Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020«, prednostne osi: »3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«. www.eu-skladi.si