logo katapult

Veliko je govora o tem, kako pravilno narediti analizo trga, poslovni načrt in finančni načrt.

Ampak podjetniki, a ste vi delali poslovne načrte po teh določenih pravilih?

Zgodba o Gruponu

Zgodba Dinerscluba

PA VENDAR JE POMEMBNO ...

Ko poslušamo uspešne podjetnike, se mnogi nasmehnejo ob vprašanju “ali ste imeli podroben poslovni načrt”. Ob tem bi lahko pomislili, da torej poslovni načrt – sploh ni pomemben.

A ni ravno tako. Seveda je pomemben. Vendar velikokrat preveč pozornosti namenjamo za sam dokument “poslovni načrt”. Ampak bistvo ni v tem papirju, bistvo je v načrtovanju. Torej v procesu, preko katerega moraš iti, da razmisliš o vseh področjih podjetja – ljudje, inženiring, razvoj produkta, proizvodnja, finance, sistematizacija … 

Potem se lotiš dela. Šele tekom dejanskega dela spoznavaš, kako bo delovalo tvoje podejtej in branža, v kateri si, in se temu prilagajaš.

George Deriso, podjetnik in profesor podjetništva na Univerzi v Koloradu svetuje, da raje naredimo strateški dokument, ki je višji nivo razmišljanja kot zgolj poslovni načrt. Določiš nek dolgoročen cilj ali vizijo. To je tisto, kar bo vedno ostalo isto, ne glede na to, kaj prinese trg in kako spreminjaš poslovni načrt. Potem narediš načrt operacij. Torej kje potrebno narediti, da se bo zgodila ta vizija. 

Zato ne jemljite poslovni načrt tako resno. Proces planiranja vzemite zelo resno. 

ANALIZA TRGA

Kaj nas zanima?

  • Kolikšen je trg?

  • Kdo so glavni konkurenti?

  • Ali lahko od tega živim?

  • Poznam svoje stranke?

  • Koliko moram investirati v trg?

Kako ocenimo trg? Ključne stranke, javni podatki, Google, ankete ...

Morda vam bo pomoč pri analizi trga: OWLER: corp.owler.com

In pa: Kupi letalsko karto. Sprašuj. Spoznaj. Viber, mail, Skype, Zoom, FB … ne morejo in nikoli ne bodo mogli povsem nadomestiti fizičnega stika.

Kaj če analiza trga pokaže, da se nam ne izplača? 

Imaš dve možnosti: Ali iščeš boljšo idejo, boljšo priložnost ali spremeniš poslovni model.

DOLOČANJE CENE

Čudežna formula Dewesofta

Evropa: Tržna cena = proizvodna cena * 3

Kitajska: Tržna cena = proizvodna cena * 3.5

ZDA: Tržna cena = proizvodna cena * 4 in Transferna cena: Proizvodna cena * 2

FINANČNI NAČRT

Nekaj ključnih številk:

  • fiksni stroški

  • variabilni stroški

  • prihodki

  • meja profitabilnosti

Ko vse preračunaš, določiš ključne mejnike.

POMEMBNO: Ločuj fiksne in variabilne stroške. Pri tem pazi, da so fiksni čimnižji, ker ponavadi prav ti pokopljejo podjetja.

Poslovni načrt lahko narediš na enem listu, finančni načrt v eni tabeli. 

POSLOVNI MODEL CANVAS

KAJ PA PREPRIČA INVESTITORJE?

IZ PRAKSE

Matematika mora “štimat”.

Franc Jager (trgovine Jager), zakaj je vam uspela taka širitev do več kot 800 zaposlenih, ostale male trgovine pa ne?

“Saj je preprosto: zaslužiti moraš več kot porabiš. To je to. Samo podjetniki dostikrat to pozabijo.”