3.1 Grajenje blagovne znamke
Kaj je blagovna znamka?
Blagovna znamka je možganska povezava med vizualno podobo in zgodbo. Je tisto, kar govorijo ljudje o tvoje podjetju. Na kaj torej stranke najprej pomislijo, kaj občutijo in kakšen vtis dobijo, ko pridejo v stik s tvojim podjetjem?
Zakaj je blagovna znamka tako pomembna?
Zelo nazorno to prikaže George Deriso v videu …
ZAČETKI PODJETJA: Kaj se lahko naredi takoj, z 0 evri investicije?
določiti glavni brand (je to oseba – Tina Maze, podjetje – Najdi.si ali produkt -Talking Tom)
določiti imena (podjetja, produkta, osebe – naprimer Lady Gaga)
vrednote podjetja – Kaj zagovarjaš?
kaj je tvoj močan ZAKAJ – Kaj želiš spremeniti v tem svetu? Kaj je tvoje globoko bistvo, da ustvarjaš, kar ustvarjaš?
tvoja zgodba – Zakaj si začel delati, kar delaš? Kako se je vse skupaj začelo? Kaj te je inspiriralo?
najti in zapisati silver bullets – Kaj so tvoje posebnosti? Po čem si edinstven?
na kaj bodo najprej pomislili, ko zagledajo tvoje podjetje – Kakšna čustva bo vzbudila v ljudeh? (Bo to akcija – Just do it; hvaležnost – Merci, domačnost – Slovenija moja dežela, uporništvo in drugačnost – Think different …)
vizija – Zakaj bo zaradi tvojega dela svet lepši, boljši
Namigi:
PODJETJE RASTE: Naslednji koraki, ki zahtevajo majhno količino denarja
Določiti CGP – celostno grafično podobo podjetja:
registrirane blagovne znamke
logotip
barve v vseh barvnih paletah – CMYK, RGB in Pantone
tipografija in variacije
oblikovne variacije logotipa
barvne variacije logotipa
Smiselno je vse združiti v en dokument (CGP), v katerega dodamo še vizijo in misijo.
Namig:
99designs.com – poceni, hitro in učinkovito
dokument CGP javno objavi
PODJETJE ŽE USPEŠNO POSLUJE – Postopoma investiraš več časa in več denarja
Blagovna znamka se mora odražati na vsakem koraku. Dobesedno. Večje kot je podjetje, težje je spreminjati celostno grafično podobo.
Za gradnjo močne blagovne znamke potrebuješ dvoje: čas in denar. Veliko časa in veliko denarja. Podjetja v gradnjo blagovne znamke ponavadi namenijo 5 – 8 % prihodkov.
Ne glede na to, kako močno blagovno znamko se sčasoma zgradi, v vsakem primeru so pomembni trdni temelji. Kljub temu, da je blagovna znamka skoraj prva stvar, ki jo določimo, pa izgradnja le-te potrebuje največ časa.
Jure Knez