3.2 Marketing
Zakaj je marketing pomemben? Zelo nazorno to prikaže George Deriso v videu …
Kakšna je povezava med blagovno znamko in marketingom? Blagovna znamka je kot temelj pri hiši – če je šibek, se bo hiša stalno rušila. A še tako perfektno urejen temelj ne bo prinesel rezultatov, če nimamo dobre nagradnje, dobrega marketinga.
Strategija marketinga:
Kje stranke iščejo podobne rešitve?
Kako boš prodajal svoje produkte – katere kanale uporabljaš?
Kako boš opisal in definiral položaj svojega produkta/podjetja?
Kakšno ceno bodo imeli tvoji produkti in zakaj?
Segmenti trga (B2B, B2C)?
PRAKTIČNA PRIMERA – B2C in B2B
Bistvena je spletna stran, na kateri se sistematično gradi baza prejemnikov e-novic. Vsi ostali kanali (socialna omrežja, ostale spletne strani, dogodki, mediji …) so le podpora temu, da se dosega večje število ljudi, ki se jih z dobro vsebino zvabi na spletno stran. Osnova vsega je DOBRA VSEBINA.
Osnova Dewesofta je blagovna znamka. Do večine ključnih strank pridejo na sejmih ali lastnih dogodkih, 1 na 1 ali preko spletne strani (SEO optimizacija). Reklame v časopisih nimajo več take moči kot včasih. Tudi njim je ključna vsebina (zgodbe).
SPOZNAJ SVOJE STRANKE
Za uspeh podjetja je najpomembnejše, da dobro poznaš svoje (potencialne) stranke. Bolj ko jih poznaš, lažje se jim približaš in pravilno nagovoriš.
Kje se nahajajo, kje zadržujejo? (tako veš, kje se je smiselno pojavljati)
Kaj v resnici želijo? (tako veš, kaj konkretno jim ponuditi)
Kaj so njihove potrebe? (tako veš, kako jih zadovoljiti)
Kako komunicirajo? (tako veš, kako jih nagovarjati)
Kako razmišljajo? (tako veš, kako odgovoriti na njihove pomisleke, njihove strahove in zadržke)
Namig:
Ne izberi vseh kanalov (sploh pa ne na začetku). Dewesoft bo zagotovo veliko časa in denarja usmeril v sejme, saj so tam ključne stranke. Založba 5KA bo več časa posvetila Facebooku. Težko ali pa nemogoče je, da si pa na vseh kanalih naenkrat.
Ne domnevaj, preveri. Mnogokrat domnevamo, kako razmišlja naa cilja publika. Subjektivnost na stran, opri se na statistiko, na dejstva.
ZAČETKI PODJETJA
Kaj se lahko naredi z 0 evri ali zelo malo sredstvi?
S kreativnostjo, delom in kakšno noro idejo, se lahko naredi že precej dober marketing tudi z 0 evri investicije.
NAMIG: Vključite ljudi v zgodbo. Naj oni sami z veseljem širijo vašo in s tem tudi njihovo zgodbo.
BAZE KONTAKTOV
Baza strank in baza potencialnih strank je moč podjetja. Kako pomembna je baza strank se pokaže v primeru, da prodajaš podjetje – kupca zanima predvsem kolikšno in kako močno imaš bazo strank. Zato začni to graditi že TAKOJ.
POMEMBNO: Ni dovolj le količina, ampak tudi kvaliteta in odzivnost (“open rate” nad 25 % je že lep dosežek).
NAMIG:
Mailerlite in Mailchimp sta enostavni orodji za grajenje baze in pošiljanje e-novic.
DIGITALNI MARKETING
V začetku je zagotovo ključen. Je poceni, učinkovit in enostavno merljiv.
Spletna stran brez obiska je kot trgovina brez obiskovalcev. Naj bo še tako lepa in kvalitetna, učinka ne bo.
Kako do obiska?
Google (SEO optimizacija)
Preko ostalih kanalov (www, social …)
Kvalitetna, redna vsebina (dajte stranki razlog, da se vračajo)
KAKO se pojavljati?
Ključ je v odličnih VSEBINAH, ki dajejo vrednost.
To so prispevki, blog, videi, audio posnetki, slike …
Uporabniku naj dajo vrednost, preden sploh kupijo izdelek.
Postavimo se v vlogo stranke – kaj njo zanima?
Ne predstavljajmo lastnosti izdelka ali storitev, ampak predstavimo prednosti, ki jih bo imela stranka.
Naj bodo tako zanimive, da jih ljudje sami od sebe z veseljem delijo.
NAJPOMEMBNEJŠE: V marketing dajmo delček sebe, čustva. Povejmo, kaj čutimo ob tem, ko ustvarjamo. Ljudje smo kljub močnemu razumu čustvena bitja, ki nas vodijo čustveni vzgibi.
Bistvo je v ZGODBAH.
Ne verjamete? Poglejte si dva primera prodaje istega izdelka. Prvi poudarja tehnične podatke kolesa, drugi pa je – zgodba. Kaj bi raje delili med prijatelji, o čem prej govorili?
KLASIČNI MARKETING
Je precej drag, a zagotovo pomemben. Nekaterih stvari ne moremo in nikoli ne bomo mogli prestaviti na splet (naprimer odnosi, ki se zgradijo ob druženjih).
KLJUČNA NALOGA MARKETINGA
Bodi viden, bodi opazen, bodi zato drugačen.
MARKETING JE VEDNO POMEMBEN – Ko si majhen, te morajo partnerji in stranke spoznati, ko postaneš velik, pa moraš vedno dokazovati stabilnost.
KAKO VEŠ, KAJ DELUJE, V KAJ JE SMISELNO INVESTIRATI?
Katera marketinška akcija ti prinese rezultate in kam je torej najbolj smiselno vlagati več pozornosti, ti pokaže statistika.
NAMIG:
brezplačna: Google Search Console, Google Analytics, Statcounter
plačljiva: SemRush, Ahrefs, Moz, Mangotools
Najboljši (ali najslabši) marketing: ODNOS DO STRANK
Your smile is your logo, your personality is your business card, how you leave others feeling after having an experience with you becomes your trademark.
Jay Danzie