logo katapult
Zgodbe Akrobatov

ZGODBE AKROBATOV: Beesmetic

Rebeka in Maja sta združili podjetništvo in ljubezen do čebelarstva ter ustvarili kvalitetno slovensko blagovno znamko!

Petra Škarja 10.12.2023
blog single subtitle image

Kdaj se zares začne razvoj podjetne miselnosti? Ponavadi že zelo zgodaj … Ko je bila Rebeka Udvanc še v vrtcu, je z mami in sestro pekla pecivo in ga (uspešno) prodajala sorodnikom. Šele leta kasneje je izvedela, da je mama sorodnikom skrivamo potisnila denar v žep, da so kupili te izdelke in otrokoma dali možnost občutka, kako je narediti, prodati in zaslužiti. Med počitnicami sta s sestro pred očetovo trgovino postavili svoj štant in vsako stranko še sami nagovorili in prodali doma narejene ogrlice iz fimo mase.

Morda se tako nekako vzgoji podjetniški duh, ki ga je Rebeka močno čutila že v gimnaziji. To je združila z ljubeznijo do čebel, ki ji je zapisana v genih – v njihovi družini se čebelarstvo prenaša že skozi štiri generacije. Skupaj s sošolko sta razvili mazilo za ustnice iz medu in se prijavili na podjetniško tekmovanje Popri. Zmagali sta na državnem tekmovanju, na svetovnem tekmovanju Genius Olympiad pa prejeli plaketo za izjemno drugo mesto.

Očitno je tu priložnost za nekaj velikega …

Ko sta dve butični trgovinici izrazili zanimanje za prodaje njenih izdelkov, je Rebeka odločno rekla: »To je to. Moram poskusili!« Da je ekipa ključnega pomena, se je izkazalo tudi pri njej, saj je prava rast nastala v času, ko je poleg sošolke in znanca k sodelovanju povabila še Majo Gazvoda. Spoznala jo je kot nasprotnico na tekmovanju Popri, danes pa sta nepremagljiv tandem.

Začetki so bili … naivni. »Saj nismo vedeli, kaj pomeni imeti podjetje. Morda je bila prav to prednost – ker nismo vedeli, smo se kar lotili. Naivno, ampak smo se.« Lepota nevednosti je tudi v odsotnosti dvomov in pomislekov. Pač greš, saj ne veš, da je težko. Niti ne veš, česa ne veš.

Začetnih sedem kozmetičnih produktov iz medu so zreducirali le na tri ključne. Sprva so sami urejali spletno stran, sami grafično oblikovali, sami razvijali izdelke, sami prodajali, sami izdelovali, sami pakirali in pošiljali … Že po enem letu poslovanja so ugotovili, da tako ne bo šlo.

»Zagotovo je bila ena od začetniških napak prav to, da smo sami poskusili narediti vse. Tako imaš fokus na milijon stvari, na koncu pa nobena od teh stvari ni res odlična.« No, pa tudi to, da so skoraj ves začetni kapital zapravili za lep logotip in oblikovanje embalaže, ni bila najboljša odločitev. »Saj je bilo lepo, ampak takrat to ni bilo pametno.«

Sprejeli so eno ključnih odločitev: »Odločimo se za eno stvar – smo proizvodnja ali smo blagovna znamka? V čem smo lahko boljši?« Glede na to, da nihče od njih ni imel izobrazbe iz kemije, je bilo hitro jasno – znajo graditi blagovno znamko, imajo dobre ideje. Izdelavo in proizvodnjo bodo raje prepustili strokovnjakom.

Kako pridejo do idej za nove izdelke? »Idej je polno, samo časa premalo.«

Rebeka je tako pred dobrim letom dni prišla na idejo, da bi v enem produktu združila prednosti zaščitnih in prednosti vlažilnih krem. To bi še šlo, če ne bi na to dodala še: »Naj bo v trdi obliki.« »To ni možno,« je bil prvi odziv farmacevta, ki njene ideje pomaga spraviti v realno obliko. »Lahko naredimo tekočo verzijo in dodamo olja. V trdi obliki se pa ne da.« A Rebeka je vztrajala – kaj če dodamo tole, kaj če poizkusiš s tem, kaj če bi … Po letu dni razvoja in več dodelanih verzij so prišli do inovativnega izdelka, kakršnega še ni na trgu. Več o produktu si poglejte na tej povezavi >>

Bravo! To so Akrobati – preizkušajo in premikajo meje mogočega. Verjamejo, da se da. Vztrajajo.

Kaj so največji izzivi? »Dobiti prepoznavnost. Kozmetični trg je prenasičen, ljudje pa na vsakem koraku bombandirani s ponudbo neštetih izdelkov. Kako znotraj tega dobiti pozornost, kako dobiti zaupanje in kako dolgoročni odnos s stranko? Vedno znova se poudarja, kako je pomemben dober izdelek. Seveda je pomemben. Ampak če ljudje ne bodo slišali zanj, se ne bo zgodilo nič. Z omejenimi financami je na začetku vedno izziv zagotoviti dovolj uspešen marketing, da se izdelki prodajajo. Zaenkrat še vse prihodke podjetja koristimo za marketing in nadaljnji razvoj.«

V ponos jim je, da že od samega začetka kupujejo med od lokalnih čebelarjev in nasploh močno podpirajo njihovo delo.

Rebeka, zakaj podjetništvo? »Nekje sem prebrala, da se ljudje odločimo za ali 9 to 5 job ali building your own empire, in odločila sem se, da poskusim to drugo. Sicer …« še ponižno in z nameškom nadaljuje: »Podjetniki se tako izogibamo tega 9 to 5 job-a, na koncu pa delamo od jutra do večera. A mi veliko pomeni, da ustvarjam nekaj svojega.«

Kaj ji daje motivacije v najtežjih trenutkih? »Zadovoljni odzivi strank. Ko stranki rešimo kakšen problem. Od vsega mi je najbolj všeč občutek, da nekaj ustvarjam. Občutek, da nekaj doprinašam ljudem, doprinašam svetu. To mi daje neko posebno zadovoljstvo, brez katerega bi težko delala. To me žene naprej. Kam me bo to pripeljalo, bom pa še videla …«

Bravo, Rebeka in Maja, združili sta podjetništvo in ljubezen do čebelarstva ter ustvarili kvalitetno slovensko blagovno znamko! Beesmetic >>

Ostale Novice

Zgodbe Akrobatov

ZGODBE SODELOVANJA: Topšit kontejner

Dobre zgodbe so vedno rezultat ekipnega dela. Ko pa govorimo o najboljših, je za njimi sodelovanje več ekip, podjetij in posameznikov. Dewesoft kontejner je primer, kako je izvrstno sodelovanje ustvarilo presežke.

Dogodek

Mreženjski dogodek Katapultove skupnosti

Mreženjski dogodek za “naše” je namenjen spoznavanju in krepitvi skupnosti, iskanju ekip, druženju z mentorji in skupnemu iskanju rešitev.

Zgodbe Akrobatov

ZGODBE AKROBATOV: NEOM Studio, Domen Gumzej

V NEOM studiu se zanimivo oblikovanje z lesom srečuje s trajnostnim razvojem. Domen izdeluje dizajnersko pohištvo, ki se ga sestavi brez vijakov in lepila. Že poimenovanje teh kosov kaže na njegovo inovativnost in bistva v doživetjih …

Novice

STORIES OF ACROBATS: Bistro Bombina (Urh and Barbara)

The story of Bistro Bombina is essentially a story of love for food and love for Trbovlje. Above all, it is the story of Urh and Barbara, who were able to unite their diversity in the same vision.

Če razvijaš svoj produkt in imaš podjetnost v srcu?

Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).