ZGODBE AKROBATOV: DBDtools
Aleksander, Samo in Jan – trije kolegi in strastni kolesarji, ki ustvarjajo revolucijo pri popravilu električnih koles.

Aleksander Grubar, strastni downhillovec, je že kot študent delal v servisih koles, po faksu pa se zaposlil v delavnici CNC strojev. Popravila koles je ohranil za popoldansko dejavnost, a ko je trg zajela evforija električnih koles, je vse skupaj postalo težje. Fizično težje. Kolesa so težka, obstoječa stojala na trgu pa še okorna in draga. »2000 evrov za stojalo? Pa to znam narediti bolje in ceneje …« je bil prepričan. Kot pravi inženir. Pogled naokoli pa ni skrival, da se trg električnih koles povečuje, s čimer bo rastla tudi potreba po servisiranju.
Njegov prijatelj Samo Dolinšek se je ljubiteljsko ukvarjal z elektroniko. Že po prvem pogovoru sta vedela, da bosta to zgodbo gradila skupaj, potrebovala sta le še nekoga, ki bo to prodajal. »Dajva Jana Kolarja vprašat',« sta se v hipu spomnila kolega. Takoj je pristal.
Tako so trije strojniki različnih znanj in zanimanj začeli uspešno zgodbo DBDtools.
Prvi prototip
Preučili so konkurenco, v obstoječe rešitve dodali naprednejše funkcije in uporabili trpežnejše materiale. Vikendi so bili od takrat dalje namenjeni izdelavi prototipa stojala za popravila električnih koles.
Po solidnem prototipu so naročili material za prvo serijo štiridesetih kosov. »Kdo ti bo naredil tako majhne serije? Ali se jim ne izplača ali pa bi bilo za nas predrago. Zagotovo pa bi predolgo trajalo. Logično, da bo vsakdo dal prednost velikim strankam rednih naročil, ne pa nam. Tako nam ni ostalo drugega, kot da sami to naredimo.« Pa so.
Ob vikendih so najeli delavnico s CNC stroji in delali od šestih zjutraj do desetih zvečer, včasih še dlje. Ko so zaključili, so stroje vrnili v prejšnje nastavitve, da je delavnica lahko v ponedeljek zjutraj normalno delovala. Naslednji vikend so ponovili zgodbo. In spet in spet.
Vse narejene kose so znosili v domačo garažo in jih sestavljali na gasilski mizi. »Več časa smo iskali komade kot sestavljali,« se smeje Jan ob spominu na te začetke. »Najprej smo morali pospraviti delavnico, da smo sploh lahko kaj delali.« Simpatičnost začetkov …
Naredili so tudi pravi fotoshooting. Iz papirja so izrezali logotip, našli nek transparent, ga sami pobarvali na črno in nalepili tiste bele liste v obliki logotipa. Piratsko. Da pol ure pred fotografiranjem izdelek sploh še ni deloval, so fotografu kar zamolčali. Ja, simpatičnost začetkov …
Prvi sejem Eurobike
Leta 2021, le eno leto od ideje, so že odprli podjetje, prepričani, da bo prodaja hitro stekla. A se je izdelek dodeloval še vse v leto 2022, ko so se prvič udeležili evropskega sejma koles Eurobike. Nepripravljeni.
»Eurobike – to je zgodba zase.« Najeli so kombi in notri zbasali vse transparente, dva stojala, štant, kolesa … »Izgledali smo kot cigani.«
Postavili so štant in navdušeno sprejeli vsakega obiskovalca. Na komentar »o, to pa sploh ni tako drago, sem mislil, da je vsaj 5000 evrov, ne pa 2,500« so v hipu spremenili ceno. Ob naslednjem komentarju »tole je pa predrago« so jo že nižali. Od srede do četrtka so tako trikrat spreminjali ceno, a ko v četrtek ni bilo zanimanja, so jo v petek že krepko spuščali. Kot na tržnici.
Danes se smejijo tem nerodnim začetkom, tej nepripravljenosti. Če bi se tam končalo, bi bila to grozna zgodba. A na srečo se nadaljuje …
Prve resne prodaje
Čeprav je bil Jan še zaposlen drugje in je stojala prodajal le popoldan, jim je v Sloveniji uspelo prodati 20 kosov. A ko so leta 2023 dobili prvega resnega distributerja za Beneluks, je dal odpoved in se zaposlil na DBDtools.
Po dveh mesecih je doma rekel: »Nikoli več ne grem v službo. Podjetništvo – to je zame!« Takratni mamin komentar: »No, počakaj še malo …«, se je po enem letu spremenil: »Ja zdaj se mi zdi pa čisto logično, da to delaš.«
Dobili so norveškega distributerja, zatem danskega … 80 % prodaje sedaj ustvarijo preko distributerjev po svetu, ostalo prodajo sami. V letu 2023 so ustvarili 70.000 evrov prometa, v letu 2024 pa prodali že več kot 200 stojal, torej skoraj pol milijona evrov prihodkov.
Podpora strankam
Njihova močna plat je servis teh izdelkov. »Iz CNC sveta sem se naučil, kako pomembno je servisiranje urediti takoj, saj je prevelika izguba, če ti stroj stoji en dan. Zato tudi tu nudimo takojšnjo servisno pomoč, potrebne kose pa z DHLom dobijo že naslednji dan. Trudimo se za čimboljši direkten kontakt s stranko. Naše stranke so servisi koles, ne končni uporabniki, torej znajo prijeti za orodje, logično. Jaz jih le na daljavo vodim, kaj naj naredijo, da zadevo popravijo, sproti prevajam, kažem sliko ...« pove Aleksander.
»Ves čas razmišljamo o tem, kako bo s tem izdelkom naš kupec, torej servis koles, postal bolj konkurenčen. On je bistven. On mora v tem videti prednost – izdelek mu torej mora prihraniti napor, čas in s tem denar. Iz tega pogleda razvijamo in izboljšujemo naša stojala. Pri našem izdelku za ta denar zagotovo dobiš največ,« doda Jan.
Večji izzivi
S povečevanjem prometa se poveča tudi količina operativnega dela, administracije, naročanja, planiranja, logistike … Tako so, kot verjetno na neki točki pri vsakem podjetniku, prihajali dnevi, ko: »Delali smo ves dan, a nič konkretnega naredili.«
Ta del želijo outsoursati tudi v Mestu Akrobatov. Trenutno koristijo storitve Katapult Metala, v Katapultu naročajo sestavo, logistiko, administracijo in računovodstvo. Na tak način jim ostane več časa za ključna področja, obenem pa za ta opravila ne rabijo dodatno zaposlovati, kar bi ustvarjalo dodatne fiksne stroške.
»To, kar Mesto Akrobatov nudi z vidika podpornih služb, se mi zdi najboljša stvar, ki jo lahko dobi startup. Praktično noben drug inkubator tega ne dela,« večkrat pohvali Jan.
Tako jim ostaja ves časa, da se lahko posvečajo novim izdelkom in stalno izpopolnjujejo podporo strankam.
Kako naprej?
»Razvijamo že nove produkte. Rast našega podjetja ne sme sloneti na enem izdelku. Ko smo začeli, so bili le trije proizvajalci takih stojal za električna kolesa, sedaj jih je že 15. Vemo, da potrebujemo nove produkte. Kot strojnikom je naša močna plat prav razvoj res dobrih izdelkov. Torej moramo to početi. Letos smo lansirali napravo za utekavanje zavornih ploščic, kot naš drugi glavni izdelek.«
Servisni prostor koles želijo zapolniti s produkti z visoko dodano vrednostjo, ki splošno olajšajo servisiranje električnih koles. »Ne bomo delali imbusov in šravfencigerjev,« poudarijo. V tem segmentu se še mnogo stvari dela na roke, zato je veliko prostora za razvoj boljših naprav, da se delo serviserjev koles olajša in marsikaj avtomatizira.
So v branži v porastu, ki ima še mnogo prostora za izboljšave.
Nasveti začetnikom s poslovno idejo
Podali so se na poslovno pot, se spotaknili v marsikateri začetniški izziv, danes pa jih lahko že štejemo med uspešne zgodbe. Kaj bi svetovali tistim, ki se še poigravajo s poslovno idejo ali obračajo prvi prototip?
Jan posebej poudari: »Pri večini startupih s fizičnim izdelkom je težava, da prepozno začnejo prodajati. Predolgo dodelujejo prototip, namesto da bi dali na trg, saj bo trg povedal, ali bi dal denar za to ali bi želel kaj drugače. Pa še nekaj …« je bil iskrivo iskren: »Pač povej, da ste v bistvu še na začetku. V resnici je to dobro. Ko si poslovno še nič, ti ljudje prav radi pomagajo, tudi kaj zastonj naredijo in promovirajo. Na splošno radi pomagajo začetniku, ki se trudi. Ko vidijo, da že dobro služiš, pa hitro pride obrat – opa, bomo kar zaračunali. Tako da – ne skrivaj tega, da si na začetku.«
Aleksander pa po krajšem premisleku pove: »Imej nekaj, kar lahko prodaš. Pa tudi če se na koncu ne bo prodalo, se boš pa veliko naučil. Poskusi v vsakem primeru.«
Danes na spletni strani med drugim poudarijo: Employee owned, Self financed, Made in EU (nam je žal, da ni zapisano »Made in Slovenia« ali celo »Made in Zasavje«). Bravo!
Spremljajte jih na: dbd-tools.com
Ostale Novice
Če razvijaš svoj produkt in imaš podjetnost v srcu?
Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).