ZGODBE AKROBATOV: Humanodoro
»Vsi produkti so narejeni z mislijo, da prispevamo k maksimiranju človeškega potenciala.«
Urban Košale in Kristjan Stopar, prijatelja iz srednje šole, sta se že v najstniških letih odločila, da bosta skupaj ustvarila podjetje. Nista vedela, kaj bosta razvijala, niti kako prodajala, a odločna sta bila, da bosta zagotovo ustvarjala skupaj. Še ko sta stopala v prvo zaposlitev, sta se opomnila na medsebojno zavezo - nekega dne bosta skupaj ustvarila uspešno podjetje.
Urban je študiral elektrotehniko na FERIJU in je inženir, ki razvija in pogleda na produkt iz večih zornih kotov, od mehanike do kode. Pri Kristjanu, ki je študiral računalništvo, pa že v prvi minuti pogovora spoznaš njegovo močno področje – prodajalec, ki izjemno dobro te produkte prestavi in približa množicam. Idealna kombinacija.
Prvi projekti
Že v srednji šoli sta se lotila prvega skupnega projekta - izdelava CNC stroja. »Nisva imela pojma o tem, kako se naredi tak stroj.« Ampak verjetno se da … Pa sta začela, korak za korakom. Najprej sta kupila material. 600 evrov. »Za dijaka je bilo to takrat, ko nisva imela za burek, bogastvo. Vse, kar sva imela.« Material je prišel, ni več koraka nazaj. Nadalje - raziskovanje, kako se to naredi. Kristjan je skrbel za software, Urban hardware. Na koncu sta sestavila prav soliden CNC stroj z imenom Eggy, torej Jajček (ne sprašujte, od kje ime, sta pač kreativna). Ponovila sta postopek, ustvarila Eggy 2.0 in ga prav solidno prodala.
Potem sta naredila pasjo posodo, ki poskuša držati idealno temperaturo vode, tako poleti, ko se ta greje, kot pozimi, ko zmrzuje. Hot dog cup. »Oba imava psa. V hudi zimi je psu zmrznila voda in sva pomislila, kako bi ta posoda sama grela …« A takrat, priznata, nista bila še dovolj zrela, da bi šla v biznis. Psa sta pa dobila fletni posodi.
Projekt, ki je prinesel največ rezultatov, so bila očala za slepe. V ekipo sta povabila še Pio Žnidaršič. Naredili so očala, ki s senzorji zajemajo prostor in ga uporabniku interpretirajo preko vibra motorjev na pasu. S tem projektom so osvojili kar nekaj tekmovanj: ZOTKS Slovenija, IEEE Slovenija, IEEE regija 8, ter očala predstavili tudi na Expo v Abu Dhabiju.
Zakaj so nehali? »Matematika je včasih kar kruta, no, predvsem te ne špara. Pove, kakor je. Morali smo pogledati resnici v oči in si naliti čistega dolenjskega vina. To dolgoročno ne bo šlo. Google, Apple, Facebook in podobni velikani so delali velike premike na področju umetne inteligence, strojnega učenja in računalniškega vida. Tako smo ocenili, da naša naprava verjetno nikoli ne bo prišla do takšnega izraza, kot bi lahko sicer.
Problem - rešitev: Humanodoro
Ko imaš v sebi podjetniški duh, stalno zaznavaš težave ljudi in iščeš rešitve zanje. Več kot očitno sta videla, da imamo ljudje vedno več in močnejše odvisnosti od telefona. »Izhajala sva tudi iz sebe,« sta iskrena. Najhuje je, da otroci vedno bolj trpijo za to odvisnostjo. Začela sta raziskovati področje, od psihologije, odvisnosti, do delovanja dopamina …«
Potem je prišla ideja za napravo, ki ti pomaga premagati odvisnost od telefona. Podloga, na katerega položiš telefon, in aplikacija, ki te nagrajuje za minute, ko je telefon stran od tvojih rok.
Sprva sta si zamislila izjemno kompleksen produkt, a hitro ugotovila, da niti glede uporabnosti niti glede stroškov izdelave nima smisla. Sledila sta ideji, da je simple the best.
Začela sta poenostavljati. Les, pluta, čip in aplikacija z gamifikacijo ter sistemom nagrajevanja, ki je privlačna in enostavna za uporabo.
(Prav neverjetna sta z izbori imen. Uporabniško ime enega izmed testnih računov v aplikaciji se imenuje Funny Giraffe. Od kje ime? »Mah, na mizi imava neko žirafo z lučjo. Pa pač smešno izgleda.« Funny Giraffe.)
V aplikaciji je ključen sistem nagrajevanja. »Če odvzameš eno odvisnost, ki te polni z dopaminom, bo nastala praznina. Zato moraš na drugi strani nekaj dati. Ali je to kazen ali nagrada.« Sprva sta imela idejo, da bi za določeno število minut telefona na podstavku dobivali denar, ki je močan motivator, a je bilo s tem neskončno pravnih težav, zato sta se odločila za Doro žetone. Torej s tem, ko se ti nabirajo minute, ko telefon nedotaknjen leži na podstavku, dobivaš žetone, s katerimi se poteguješ za razne nagrade v žrebanjih. Nagrade so takšne, da spodbujajo človeka k maksimiranju njegovega potenciala. Na primer knjige.
»Dve uri branja knjig na dan bo zagotovo mnogo produktivnejše kot dve uri skrolanja po TikToku.«
Februarja 2024 sta tako odprla podjetje Humanodoro. Humano - človeštvo; doro – darilo od boga. Ker je človeštvo darilo od boga, je misija firme delati produkte, ki maksimizirajo človeški potencial. »Tudi vsi naslednji produkti bodo narejeni z mislijo, da prispevamo k maksimiranju človeškega potenciala.«
Zakaj podjetništvo?
»Na delovnem mestu sem bil zadovoljen, a ne zares srečen. Ko imam v glavi neko vizijo, ki bi jo rad dal v življenje, vsak korak k temu ne pride nikjer toliko do izraza kot v lastnem podjetju. Ker te možnosti kot zaposlen v podjetju nisem imel, in bolj, ko sem napredoval, bolj me je dušilo ob misli: Fak, to bi lahko sam delal,« pravi Kristjan.
Zakaj pa Urban? »Svoboda. Zelo rad razvijam produkte. V neki službi nimam možnosti, da bi lahko bil poleg od samega začetka razvoja ideje, pa potem pri vseh malih korakih do končnega rezultata - to lahko doživiš samo tako, da sam to delaš.«
»Ja, jack of all trades, master of none,« se nasmehne Kristjan. »Na začetku si sam za vse, kar ima prednosti in slabosti. A prav to ti daje nek celosten pogled, da svet razumeš malo bolje. Sicer, ko to dojemaš, vidiš, da si ful zelen, da nimaš pojma o ničemer … Potem pridejo borbe sam s sabo, da se prepričuješ, da nisi brezvezen in ničvreden, ker nisi strokovnjak … Ampak vse to skupaj te na koncu bogati in izoblikuje.«
Zato podjetništvo.
Vizija
Pravita, da sta povsem poravnana v viziji, zato sta tudi enakovredna lastnika podjetja. Kaj pa je ta končna vizija?
»Narediti nek močan impact, da v srcu veš, da pomagaš človeštvo razširiti na druge planete. To so najine sanje. Da bo najina firma vidna kot ena tistih, ki bo človeštvu pomagalo priti na naslednjo stopnjo. To se ne meri v denarju. Seveda bi rada bila miljarderja, ampak ne zaradi jaht, ampak da bi s tako maso denarja in ljudi imela vpliv graditi to vizijo.«
Nasvet začetnikom?
Kaj bi svetovala tistim, ki imajo dobro idejo, a kar ne upajo stopiti na podjetniško pot? »Morda nama je žal le to, da nisva začela še prej. Nikdar ne veš ali je pravi trenutek ali ne. Na koncu vidiš, da ni fora, kako točno boš nekaj naredil, samo vrži se v vodo. Midva sva v začetku preveč komplicirala, naredila skoraj doktorat iz overthinkinga, preden sva naredila firmo. Ne, samo pojdi, sproti vidiš, kaj se moraš naučiti, kaj moraš popravljati. Tako da – ajde, poskusi takoj, ko imaš šanso. Ne kompliciraj preveč.«
Poglejte si več na Humanodoro.com
Ostale Novice
Če razvijaš svoj produkt in imaš podjetnost v srcu?
Izpolni spodnji vprašalnik (brez skrbi, ni pretežkih vprašanj).