logo katapult

Pogosto slišimo ali si zastavljamo vprašanje: “Kako naj dobim več obiska na svoji spletni strani?”

Preko socialnih omrežij, e-mail marketinga, s plačljivimi oglasi, z drugih spletnih strani (naprimer PR objave), lahko direktno vpišejo vaš URL spletne strani ali pa pridejo organsko (preko spletnih iskalnikov). Prav to zadnje lahko povečamo s pomočjo SEO optimizacije.

Optimizacija spletnih strani je proces, s katerim želimo svojo stran uvrstiti čim višje v iskalniku pod organskimi zadetki (torej ne plačljivi oglasi). Zakaj je to pomembno? Skoraj 80 % uporabnikov obišče samo prvo stran, s tem da višje kot ste, več ljudi bo prišlo na vašo spletno stran.

Kaj moramo torej urediti, da spletno stran urednimo na tak način, da jo bo Google čimvišje umestil?

ZAČNIMO Z ZLATIM PRAVILOM …


Za optimiziranje je dobro razumeti osnovni način razmišljanja Googla. Kaj on želi in kako uvršča spletne strani? Google VEDNO postavi na prvo mesto uporabnika. In za uporabnika je najbolje, da se na prvih pozicijah nahajajo strani, ki imajo najbolj kvalitetno vsebino in relavantne podatke in ki lahko ponudijo uporabniku prav tisto, kar išče.

Zato je zlato pravilo optimizacije: KVALITETNA VSEBINA.

PREGLED OBSTOJEČEGA STANJA

Da vemo, kam gremo, je naprej dobro vedeti, kje smo.

Zato najprej poglejmo obstoječe stanje vaše spletne strani (s pomočjo analitike):

  • koliko imate povprečnega dnevnega obiska,

  • od kod prihajajo obiskovalci vaše spletne strani (iz socialnih omrežij, iz ostalih spletnih strani, neposredno vpišejo vaš URL, organsko preko spletnih iskalnikov …),

  • s katerimi ključnimi besedami pridejo na vašo spletno stran (kar torej vtipkajo v Google, da pridejo do vaše spletne strani).

Naslednji korak je poiskati ključne besede.

ANALIZA KLJUČNIH BESED

“Ključna beseda” je tista beseda ali besedna zveza, ki jo nekdo vpiše v iskalnik Google, ko išče določeno stvar.

Mi želimo najti ključne besede, ki:

  • so vsebinsko relevantne

  • imajo dovolj iskanj

  • niso preveč konkurenčne

Primer: “miza” na desni sliki pokaže, da “miza” v Google vpiše povprečno 700 ljudi mesečno, ampak “pisalna miza” vpiše kar 2400 ljudi mesečno. Torej je bolj smiselno izbrati za našo ključno besedo, ki jo bomo optimizirali: “pisalna miza”.

Na tak način iščemo dalje ključne besede, preko katerih ljudje pridejo do vaših vsebin, do vaše spletne strani.

ORODJA, ki vam pri tem pomagajo: 

  • Google Analytics

  • Google Search Console

  • SemRush

  • Ahrefs

  • Moz

  • Mangools

CILJ: Najti vsaj 20 ključnih besed. Za vsako od njih se naredi svojo pristajalno stran. 

Na splošno SEO optimizacijo delimo na dva velika dela, to sta t.i. on-site optimizacija (urejanje na naši spletni strani) in off-site optimizacija (delo na drugih spletnih straneh).

ONSITE OPTIMIZACIJA

  • V besedilu vsaj trikrat ponovljena izbrana ključna beseda

  • Meta naslov (60 znakov)

    • Naj vsebuje glavno ključno besedo in blagovno znamko

    • Unikaten za vsako pristajalno stran

  • Meta opis (160 znakov)

    • Unikaten za vsako stran

    • Vsebuje glavno in podporno ključno besedo

    • Napisano uporabniku prijazno

    • Vsebuje Call to Action

  • Naslovi vsebin

    • Naj vsebujejo ključno besedo

    • H1, H2, H3 …

  • Slike

    • Ime datoteke slike (vsebuje ključno besedo in opisuje sliko)

    • Alt oznaka (opisuje, kaj je vidno na sliki)

    • Stisni jih (TinyJPG)

  • Dolžina vsebine

    • Vsaj 600 besed, cilj pa naj bo 2000 (oziroma: pripravite vsebino, ki je 1,5 x vsebine konkurence)

  • Notranje povezave

    • Izogibajmo se silosom. Povezave vzpostavimo med vsemi različnimi sklopi spletne strani.

OFFSITE OPTIMIZACIJA

Zunanje povezave so Googlu najpomembnejši pokazatelj, kako kredibilna je naša spletna stran. Več kot imamo povezav iz drugih spletnih strani, večja je kredibilnost naše.

  • Vsaka nova domena je resna dodana vrednost. 

  • Povezava naj bo na notranja strani, ne na domačo stran.

  • Tematsko povezane strani so boljše.

  • Nov link iz iste domene ne škodi.

Kje dobiti povezave?

  • dobavitelji, maloprodaja, partnerji

  • influencerji

  • intervjuji, PR

  • imejmo super vsebino, ki jo ostali sami priporočajo

Kje preverimo, koliko imamo povezav?

  • ahrefs.com

  • mangools.com

TEHNIČNA OPTIMIZACIJA

  • https

  • rich snippets / rich results

  • hitrost nalaganja spletne strani

Za tehnični del optimizacije je smiselno dobiti podjetje, ki se ukvarja z optimizacijo spletnih strani, da vam to uredi. (Lahko kontaktirate tudi Petra Mesarca: peter@seos.si )

IDEALNO BI BILO …

  • Preudarno izbrana ključna beseda, ki se vsaj trikrat uporabi v besedilu

  • URL naslov s ključno besedo

  • Naslov vsebine s ključno besedo

  • Meta naslov (do 60 znakov), ki vključuje ključno besedo in ime podjetja

  • Meta opis (do 160 znakov), ki vključuje glavno ključno besedo in eno pomočno ključno besedo

  • Vsebina (vsaj 700 besed, želimo do 2000 besed)

  • Slike stisnjene in pravilno poimenovane (ime datoteke slike, ALT oznaka)

  • 2 izhodni povezavi na interne URLje

  • 2 vhodni povezavi iz internih URLjev

  • 5 vhodnih povezav iz eksternih URLjev

  • Bralcu prijetna oblika in res dobra vsebina s slikami, video posnetki, zemljevidi …

Potem pa še VZTRAJNOST. SEO optimizacija ne prinaša rezultatov čez noč, ampak je dolgoročen in obenem zelo učinkovit način, kako pridobivati več obiskovalcev na svojo spletno stran.

NAJPOMEMBNEJŠE

Naredi res kvalitetno vsebino – ta je vedno dobro poplačana.