logo katapult

Mozaik podjetnosti

Kako se naučiti potrebnih veščin in znanj za gradnjo uspešnega podjetja?

Danes je na voljo mnogo izobraževanj. Vendar kako naj podjetnik na začetku poslovne poti ve, katera zares potrebuje, katera so ključna in katera nepotreben balast? Zgolj neorganizirano nabiranje teoretičnega znanja je prej ovira kot prednost.

Zato smo v Katapultu razvili MOZAIK PODJETNOSTI – prečiščena ključna znanja iz praks uspešnih podjetnikov. Praksa je pokrepljena tudi s teorijo strokovnjakov posameznih področij – iz Slovenije in tujine.

V Katapultu te podpremo še z mentoriranjem in storitvami, da se zares lahko osredotočiš na bistvo posla – razvoj izdelka in prodajo. Pot od strasti do uspeha ti bo tako hitrejša, lažja, z manj zapleti in več zabave.


Od strasti do uspeha

MOZAIK PODJETNOSTI je prejel nagrado EEPA – European Enterprise Promotion award 

Nacionalni zmagovalec v kategoriji “Investing in Entrepreneurial Skills”

1. Razvoj podjetne miselnosti

1.1 Se spogleduješ s podjetništvom?

Podjetništva se ne učimo v šolah, zato je mnogim še tuje, nepoznano in morda strašljivo. Vendar če primerjamo s športom, kar naenkrat dobimo preprost splošen poglej, kdaj podjetništvo zares je, kar se od nas pričakuje, katere veščine moramo razviti in na kaj biti pozorni.

1.2 Predstavi idejo svetu

Kako predstavim idejo svetu? Katere so glavne prednosti moje rešitve? Kako postati samozavesten, da prepričam prve stranke?

1.3 Poslovni in finančni načrt

Še tako dobra ideja brez načrta bo hitro uvenela. Ali obstaja trg za mojo idejo? Kako določim ceno izdelka, stroške, financiranje? Kako sestavim poslovni načrt? Dovolj dobro poznam svoje stranke? Ali lahko od tega živim? Kako vzpostaviti in vzdrževati kontakt s strankami?

2. Vodenje ekip

2.1 Motivacija ekipe

Kako sestaviti dobro ekipo sodelavcev? Koga potrebujemo v ekipi? Raznolikost posameznikov. Trojec – finančnik, prodajnik, mojster.

2.2 Komunikacija

Kaj so ključne veščine dobre komunikacije? Kako reševati konflikte? Kako podajati in sprejemati kritike? Zlata pravila komunikacije.

2.3 Vodenje ekip

Kakšna je razlika med vodjo in managerjem? Kako voditi sestanke? Kako ustvariti skupinsko miselnost? Kako spodbuditi ustvarjalnost in sodelovanje?

2.4 Nagrajevanje in solastništvo zaposlenih

Kako motivirati zaposlene, da delujejo, kot da je to njihovo podjetje? Kako ustvariti izjemno predanost podjetju?

2.5 Planiranje

Ali imamo določen stoletni plan, katere so naše osnovne vrednote? Kako določamo petletne in kako letne plane? Kako plane pretvorimo v realnost?

3. Prodaja in marketing

3.1 Grajenje blagovne znamke

Kaj je moj glavni zakaj, kaj silver bullets, kaj vizija in vrednote? Kako začeti? Kaj so ključni elementi CGP-ja? Kaj je končni cilj grajenja imena?

3.2 Marketing

Kako se lotiti marketinga v začetku podjetja in kako razvijati dalje? Digitalni ali klasični marketing – kateri je boljši? Kako naj poskrbim, da bom viden? Kako dobiti dovolj obiska na spletno stran? Kako narediti SEO analizo?

3.3 Prodaja

Kateri kanali prodaje so primerni zame? Kako prepričati stranko, da kupi izdelek prvič in kako jo prepričati, da kupi naslednjič? Kakšna je glavna vloga prodajnika? Kakšne so prodajne marže?


3.4 Vstop na tuje trge

Kaj je pravi način? Kaj so najpogostejše napake? Je smiselno imeti distributerja ali lastno prodajno mrežo? Kakšni so standardi, certifikati v posameznih državah? Kako prilagajaš cene izdelkov po svetu, kako plače zaposlenih?

4. Vodenje podjetja

4.1 Odprtje podjetja

Katere vrste podjetja poznamo in katero je najprimernejše zame? Kaj potrebujem, da odprem podjetje? Kakšni so postopki? Na kaj moram biti pozoren?

4.2 Pridobitev sredstev

Kaj moram vedeti o denarnemu toku? Kako pridobim začetni kapital (javni razpisi)? Potrebujem zunanje investitorje? Kako izračunati prihodke in stroške?

4.3 Pravne podlage in osnove računovodstva

Kaj sestaviti družbeno pogodbo? Kako uredimo pravne podlage poslovanja – pogodbe o zaposlitvi, pogodbe s strankami, NDA …? Kdo sledi prihodkom in stroškom? Kako brati bilanco stanja in izkaz poslovnega izida? Kako se uredi davke? Kaj in kako poročamo? Materialno poslovanje.

4.4 Plače

Kako izplačati plače? Katere dodatne obveznosti so do zaposlenih? Kako se ureja dopuste, bolniške, porodniške?

4.4 Izvoz

Kako izvažamo? Kakšne so razlike med državami – Evropa, Azija, Amerika? Kako plačamo davke in carine?

4.5 Poslovna analitika

Katera orodja poznamo? Kako jih uvedemo? Kateri in koliko merilnikov je smiselnih?

4.6 Prodaja podjetja

Kdaj je podjetje smiselno prodati? Kaj je pri tem pomembno? Kako vem, koliko je vredno moje podjetje? Kje najti kupca?

5. Proizvodnja in razvoj

5.1 Razvoj izdelka

Kako razviti izdelek z visoko dodano vrednostjo (reši izziv stranke, visoka tehnologija, izled in uporabnost, karizma)? Kako narediti prvi prototip?

  • Razvoj mehanskih komponent (programska orodja, postopek razvoja, povezava s proizvodnjo, najpogostejše napake).

  • Razvoj elektronike (uporabljena orodja, kako narediti dobro shemo, izbira komponent, layout, rezultat razvoja, sevanje in imunost)

  • Razvoj programske opreme (kanban, scrum)

  • Projektno vodenje

5.2 Prenos v proizvodnjo

Kakšna je tehnologija razvoja? Kakšni so tehnološki postopki? Kdaj dati izdelek v svet? Kdaj je smiselno pisati navodila za uporabo? Katere certifikate potrebuješ? Kaj je CE certifikat in kako ga pridobiš?

5.3 Proizvodnja

Splošen pregled materialnega poslovanja (označevanje blaga in kartica izdelka, naročilo in prevzem materiala, kosovnice, prenos v proizvodnjo in nazaj, pakiranje in prodaja, zaloge, drugi tipi kupljenega blaga)?

  • Postopki proizvodnje (time standards, process control, hit by a bus, Manufacturing Complexity, Robotics and Automation)

  • Servis in podpora uporabnikom

Predavatelji Mozaika podjetnosti

Jure Knez

Soustanovitelj in večinski lastnik podjetja Dewesoft, lastnik Katapulta

Andrej Orožen

Soustanovitelj Dewesofta

Tilen Sotler

Direktor Dewesofta

Mihael Gornik

Vodja kakovosti v Dewesoftu, direktor Katapulta

Sašo Piskar

Head of Application Software Development Dewesoft

Tomaž Ožir

HW developer Dewesoft

Dominika Oblak

Head of PMO Dewesoft

Uroš Kašča

TQM Assistant Dewesoft

Andrej Pangeršič

Senior mechanical design engineer Dewesoft

Primož Rome

Latin America Regional Manager Dewesoft

Sean Campbell

.Vodja prodaje Dewesofta

Petra Škarja

.Avtorica več knjižnih uspešnic, ustanoviteljica Založbe 5KA

Matej Rus

Soustanovitelj Tovarne podjemov, vodja platforme Start:up Slovenija

Jernej Ženko

Tehnični direktor Katapulta

Aleš Vičič

Športni in poslovni psiholog

Townsend Wardlaw

Mentor in predavatelj – mojster prodaje

Christopher Coomes

Operations Management Expert Dewesoft

George Deriso

Mentor in profesor podjetništva na Univerzi Kolorado

Alen Draganovič

Ustanovitelj Primum d.o.o.

Mateja Ahej

Direktorica Targo finance d.o.o.

Jakob Gajšek

Direktor Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja (LUI)

Peter Mesarec

SEO svetovalec, seos.si

Tomaž Kotar

Lastnik MyTeam Motocross, solastnik Mi6 Marketing Intelligence

Za konec (ali začetek?)

Ustvarjaj s strastjo, dobro premisli strategijo, zgradi odlično ekipo in se ob vsem tem neizmerno zabavaj.

Jure Knez